5500
Sök

Larmproblem

3 Inlägg
3 januari 2016
Trådstartare
Har en kia ceed -08. Nyckelns batteri tog slut men jag försökte gå in och starta med nyckeln utan att larma av. det slutade visserligen tjuta och jag fick igång startmotorn men bilen tände inte. Jag fixade nytt batteri och larmade av och försökte igen. men bilen tänder fortfarande inte. Någon form av startspärr har tydligen kickat in trots att bilen verkar vara avlarmad. jag har provat att larma av och på flera gånger med det nya batteriet.

WhiteNight
3 januari 2016
Prova koppla ifrån batteriet något dygn.

3 Inlägg
3 januari 2016
Trådstartare
okej. det kanske funkar! jag provar över natten i alla fall. Det ska väl egentligen avlarmas eller återställas med nåt tekniskt..? minuspolen av således. tack

Evildan
3 januari 2016
Moderering: Hej och välkommen hit, vänligen läs igenom det här:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Jag flyttar tråden till ett lämpligare ställe då den inte handlar om motorteknik.

3 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
Vilken bra hjälp! Bilen startade efter att båda polerna varit av över natten. Stort tack till dig, WhiteNight!

Vettemannen
5 januari 2016
leifi2 skrev:
Vilken bra hjälp! Bilen startade efter att båda polerna varit av över natten. Stort tack till dig, WhiteNight!

Jättebra att du skrev att felet är avhjälpt och hur. Bra för andra som kan ha liknande problem! smile

/Benny

WhiteNight
5 januari 2016
Skönt att det löste sig smile

Sök