7035
Sök

Opel Insignia Hel Ljus Problem

2 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
Hej!
Vi har en Opel Insignia Cosmo ifrån 2009 med ljuspaketet (kurvljus, automatiskt halvljus xenon etc.) som har haft en massa strul de senaste två åren. Det stora problemet som vi har är att det verkar vara något problem med en nattsensor, mörker sensor av något slag då helljuset aldrig går att starta på kvällen, i mörkret. Det som poppar upp är en varrning där det står "kurv ljus ur funktion". Vi har haft inne bilen hos holmgrens flera gånger, men de hittar inga fel på bilen...
Vi vet inte vad som kan göras. Går ju inte direkt att sälja bilen i detta tillståndet.

//

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
24 januari 2016
Är det någon form av elektronik som styr detta så blir det till att byta. Jag bävar när jag läser här vad nyare bilar har att erbjuda i fixarväg..Behåller nog min gamla corolla från 98 till jag sätter skorna..
Menar du verkligen att heljuset funkar på dagen ?., båda 2?, för isåfall har dom gemensam styrning någonstans och då  får man väl sätta på helljuset och lysa runt med en stark ficklampa på lämpligt ställe om det är som du säger..!,
Senast redigerat av tommen1 (24 januari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
Vi har ägt bilen sedan 2012 och den började krångla med helljusen 2014 om jag inte minns fel. Hel ljusen fungerar hela dagen, men så fort det blir mörkt (runt 18 tiden) så slutar de fungera. Ifall man stänger av bilen och låser den, sedan låser upp den så fungerar det ibland, men det handlar om 3 sekunder till 3 minuter. Det är till 100% chans någon slags elektronik, men holmgrens hittar exakt ingenting som skulle vara problemet, förutom "vänster lykta" 12000 kronor, och då finns det inga garantier på att det skulle fixa problemet.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
24 januari 2016
Prova med ficklampa..har man tur så har man..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök