Centrallås S70 -98

Raneland
10 mars 2016 · 5 Inlägg

Hej!
Jag har ett problem med min s70 -98, var av vägen för några månader sedan och nu när jag skulle ta tag i den så funkar inte centrallåset överhuvudtaget, precis som att all ström till centrallåset har försvunnit.

Bilen ställdes då olåst hemma, tog av batteriet och rördes sen inte på några månader.
Vill minnas att låset funkade efter att jag kört av innan jag fick hem bilen, men kanske endå är någon effekt pga avåkningen?

Tacksam för all hjälp då jag håller på att bli galen på att inte veta var jag ska börja leta.

Lokala volvohandlaren hade inga tider för felsökning förrens på måndag och då ska jag antagligen åka iväg så kan inte ta tiden då.

Tack på förhand! smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Får man verkligen ha av batteriet i månader på en modern bil utan att det blir konsekvenser med all minnessparad info?
Typ styrbox , radio och annat med backupminne ?
Allt detta tappas väl efter en tid kan jag tänka och då blir det väl till att programmera om det som saknas..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Raneland
10 mars 2016 · 5 Inlägg

vet faktiskt inte, men tycker ju att en bil från 98 ska klara det, oavsett tycker man ju att den knappen på insidan av dörren borde funka, kanske att fjärrkontrollen inte ville funka bara, men då hade det varit förståeligt, knappen bör ju rimligtvis vara hårdvaru bunden, och inte via databox, men jag kan mycket väl ha fel smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang