6715
Sök

Volvo 850 Kupé fläkt

6 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
Hej, Tänkte höra om nån har nå tips på hur jag ska gå till väga för att fel söka å hitta lösning på detta problem.
Har en volvo 850 kombi-93 helt plötsligt dog kupé fläkten å lampan för rec ac lyser/blinkar inte ens.
när jag försöker felsöka på OBD2 enheten så lyser lampan konstant å det går ej att felsöka.
Skall dock Läggas till att redan då jag köpte bilen så var acc enheten förbi kopplad så det sitter en extra knapp för ON/OFF så den har gått på högsta läge. det knepiga i det hela är att alla säkringar varit hela, dock bytta utan resultat. Vad göra?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 mars 2016
Inte lätt , men ett instrument att mäta med har högsta prioritet för din del..
Jag har skrivit många gånger tidigare att det är ett MÅSTE att äga ett dylikt numera..
Man måste kunna mäta  var man har ström eller inte och speciellt då säkringar och reläer är hela..
Det tyder ju på ett avbrott någonstans  och har man då något att mäta med så fixar man det lätt !
Alternativet är att chansbyta för dyra  bortkastade pengar helt i onödan.
Man MÅSTE ha råd att kasta ut 100 kr för ett instrument och bespara sig en massa onödiga köp, speciellt när någon annan varit och rotat med eländet..roll
Senast redigerat av tommen1 (4 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
Yes. Så sant som det är sagt. Har rotat fram en multimeter nu. vad ska jag ställa den på å hur ska jag mäta vid relä?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
5 mars 2016
Ställ den på att mäta spänning  20 volt likström.
Håll ena tampen till chassiejord och med den andra tampen så kan man då kolla var det saknas  spänning.
I vila så händer ju inget utan då måste man skicka ström till den för att den ska dra..
Eftersom det finns många typer av relä så kika gärna på ordet relä i sökmotorn på internet..
Senast redigerat av tommen1 (5 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

* Voff voff *
11 113 Inlägg
5 mars 2016
the-joxter skrev:
Hej, Tänkte höra om nån har nå tips på hur jag ska gå till väga för att fel söka å hitta lösning på detta problem.
Har en volvo 850 kombi-93 helt plötsligt dog kupé fläkten å lampan för rec ac lyser/blinkar inte ens.
när jag försöker felsöka på OBD2 enheten så lyser lampan konstant å det går ej att felsöka.
Skall dock Läggas till att redan då jag köpte bilen så var acc enheten förbi kopplad så det sitter en extra knapp för ON/OFF så den har gått på högsta läge. det knepiga i det hela är att alla säkringar varit hela, dock bytta utan resultat. Vad göra?

Låter som ett hiskeligt hemmameck. Mitt förslag är att, om du nu inte föredrar att det är hemmafixat, riva bort allt som är ditsatt i efterhand och sedan felsöka med bilen i originalutförande.

Troligen har väl tex själva ECC-boxen gett upp och då har nå´n pappskalle tyckt att det var bättre att hemmamecka än att laga felet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

6 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
Jo Jag tog precis ut ECC Boxen. å det var nån lös bit där i som brunnit av... så jag ska Prova en från en annan 850 jag har. Dock en box utan ac funktion, sen har jag T 5a  som jag ska öppna å kolla hur allt sitter i den. Å förhoppnings vis sitter det som Original... Åter kommer med förhoppnings vis positivt resultat  då jag bytt boxen.

6 Inlägg
10 mars 2016
Trådstartare
Nån som har nån bild eller eller kopplings shema till Ecc / Kupé fläkt? så jag vet hur det ska sitta orginal. En hel del som är bort klippt. Kan ECC Boxen ha brunnit om fläkten skurit? ihop?

6 Inlägg
13 mars 2016
Trådstartare
Gick ju åt helvete Totalt. fick igång fläkten, men sen gick värme cell paketet åt helvete å all kylarvätska  kom in i bilen, kopplade förbi värme paketet, i väntan på Ny beställd ECC box å nytt cell paket. Men nu funkar ju inte Kylar Fläkten. Styrs den av ECC boxen?

* Voff voff *
11 113 Inlägg
14 mars 2016
the-joxter skrev:
Gick ju åt helvete Totalt. fick igång fläkten, men sen gick värme cell paketet åt helvete å all kylarvätska  kom in i bilen, kopplade förbi värme paketet, i väntan på Ny beställd ECC box å nytt cell paket. Men nu funkar ju inte Kylar Fläkten. Styrs den av ECC boxen?

Hur har du konstaterat att kylarfläkten ej går? Får den tex ström?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

6 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Ska mäta Kylar relä som sitter där nu å byta då jag har fler nyare, men ska även mäta om det går fram nån ström över h taget. Btw, vart sitter fläkt motståndet till Kupé fläkten?
Senast redigerat av the-joxter (15 mars 2016)

Sök