Var ett tag sen jag uppdaterade så är väl dags
Byte utav stötdämpare/coilovers
verktyg som behövdes.
13,16,18 block (tror jag, var ett tag sen)
dragskaft/spärrskaft
polygrip
fälgkors eller liknande.
Palla upp bilen, fick dock köra upp på några plankor för den var för låg, enklast om man kan hissa i framvagns balken.
Ned med hjulet så ser det ut ungefär såhär, på denna version sitter krängninghämmarstaget i coilovern men finns även då de istället sitter i länkarmen.
demontera K-staget, tror det var en 16 skalle, det går att hålla emot på baksidan med en blocknyckel, jag använde dock en polygrip.
sedan sitter det två bultar i navet med 18 skalle och en genomgående bult.
Sedan 3 stycken 3 muttrar uppe vid stötdämpar tornet.
Smällde dit några sportdämpare som jag fick med då TA coilsen från drifting bilen inte passade pga fel krängningshämmar infästning, hade ioförsig kunnat kasta över krängningshämmaren också men känns lite onödigt då det är en brukis, får se om jag kan sälja den istället är ju trotsallt en M krängare.
slängde upp coilsen i diskhon och skrubbade rent dom lite, drog sedan lite tunt med kopparpasta och såg till så att justeringen fungerade.
monterade sedan upp dem.
slutförde även allt runt styrningen, beroende på vad du har för styrväxel kan du få behöva kapa styrstagen, vilket jag fick då jag har den bredare.
såg till att skruva in muttern först och sedan fila till lite där jag kapat.
såg till så att det fanns tillräckligt med justering åt båda hållen när jag justerat ut hjulen så de står ungefär rakt.
här tar hjulen i ramen, får se hur det blir med de riktiga styrhjulen som skall på, får ev. köra spacers.
Lagade rosthålet högersida i motorutrymmet, kapade ur en liten plåt bit som jag svetsade fast, slipade ned svetsarna, drog på lite grundfärg och sedan när den torkat drog jag på ett lager spackel.
Då Aristo tråget har ser lite annorlunda ut vid oljereturen så passade oljereturen inte så bra på supra tråget, var dock och fick tag på en oljeretur från en supra.
kan ta en bild på returen från supran för att visa skillnaden sen.
har även försökt montera Motorfästena men passformen var inte 100 precis.. så får nog modifiera dem lite, men så fort motorn är i bilen så skall jag fixa till IC och kylare samt någon form av krockbalk/ bashbar, får se hur vi gör.
Bygger en E36 Touring med 2JZ