Volvo V50 Familjebilsprojekt

Vardagsprojekt med småpill och reparationer. Målet är att få till en skön familjebil.
  • 21 Följare
  • 15 954 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 april 2016
JimBo__
18 april 2016 · 1 804 Inlägg

Inte skruvat fast dom för hårt så att bläcken på modulen inte hamnar på kontaktytan? Trodde inte att mina ena från Vparts funkade heller, men så släppte jag lite på den så började den lysa.

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
amoreex
18 april 2016 · 2 712 Inlägg

bompyride skrev:
Visar sig att mina ebayledar till regplåten inte fungerade... Kanske borde testa byta plats på dom? Köpte fasta Leds för att slippa glappet vid skak/vägbuller men det kanske va oklokt...

Trevlig måndag på er!

Jag hade inte krånglat med sånt.

När det finns färdig lösning hade jag beställt en sån här direkt!

http://www.diodhuset.se/diod-xenon-till … till-volvo

Självklart dyrare än EbayLEDS men verkligen värt det och 1 års garanti!

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
bompyride
18 april 2016 · 227 Inlägg

JimBo__ skrev:
Inte skruvat fast dom för hårt så att bläcken på modulen inte hamnar på kontaktytan? Trodde inte att mina ena från Vparts funkade heller, men så släppte jag lite på den så började den lysa.

Testar detta direkt när jag kommer hem! smile

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
19 april 2016 · 2 571 Inlägg

amoreex: Finns gott om likvärdiga på eBay för en bråkdel av priset, även där har man god "garanti" då eBay-säljare är jävligt måna om gott omdöme. Mina från eBay har funkat felfritt.

bompyride: Gör som Jimbo sa, prova också att göra rent kontaktytorna i lamphusen. Mina glappade lite men det visade sig vara skit på kontaktytorna så jag gjorde rent där och böjde ut flärparna lite på LED-modulerna så att kontaktytan blev större. Funkade kanon!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
bompyride
27 april 2016 · 227 Inlägg

Som vanligt smådåligt med updates. Inte hänt speciellt mycket med bilen, har fått igång skyltbelysningen med tips från hyrbil. Tack för det! smile

I övrigt så går jag nu och väntar på att inleda min pappaledighet = tid att greja med bilen big_smile

Pärlan fick sig en tvätt, testade en foamgun på riktigt för första gången. blev rätt nöjd faktiskt smile

Bjuder på en bild, vi hörs hörrni!

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171056/171056-b09aa4638e45405aa653ecdf9a582f5a.jpg

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang