BMW E91 LCI OEM Mindre projekt/Uppgraderingar

Ville ha en bruksbil, men också ett lättare projekt. Enklare förändringar, men de roliga förändingarna/förbättringarna snarare än att få den att fungera. Sen behövde jag lite anledning till att bygga upp mitt garage med verktyg och allt där omkring!
  • 39 Följare
  • 50 818 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 maj 2016
Soness
15 mars 2016 · 233 Inlägg

Funderar på om det blir för mycket med en sån liten spoiler lackad i samma färg som bilen när jag vill hålla det mer Luxury Line än M-Sport?

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118733/118733-30d61da6cada443ea5994f74a88bcb3e.jpg

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
15 mars 2016 · 2 571 Inlägg

Nä. En liten diskret läpp skadar aldrig. Den där torde väl smälta in bra med formerna också samt gör inte bilen lika "slätstruken".

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
15 mars 2016 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Nä. En liten diskret läpp skadar aldrig. Den där torde väl smälta in bra med formerna också samt gör inte bilen lika "slätstruken".

Ja precis, tänker att det skulle kunna sitta väldigt fint.

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Jojje167
15 mars 2016 · 20 Inlägg

Soness skrev:
Haha ja, skapligt spännande nu alltså! Tycker du att stänkskärmarna funkar bra? BMW original?

Yes BMW original. Vill inte få tröskeln sönderblästrad, så mot det funkar dom bra. Skitig och sådär blir den ändå.
Hann inte ens få på dom innan första stenen vart där. BILD

Annars så smälter dom in rätt bra mot svart, tänker knappt på att dom sitter där.

Soness
15 mars 2016 · 233 Inlägg

Jojje167 skrev:

Soness skrev:
Haha ja, skapligt spännande nu alltså! Tycker du att stänkskärmarna funkar bra? BMW original?

Yes BMW original. Vill inte få tröskeln sönderblästrad, så mot det funkar dom bra. Skitig och sådär blir den ändå.
Hann inte ens få på dom innan första stenen vart där. BILD

Annars så smälter dom in rätt bra mot svart, tänker knappt på att dom sitter där.

Det där är ju bara surt. Kanske skulle sätta på det så snart som möjligt också. Ser inte ut att sticka ut så mycket på dina bilder smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Soness
16 mars 2016 · 233 Inlägg

Soness skrev:

Jojje167 skrev:

Soness skrev:
Haha ja, skapligt spännande nu alltså! Tycker du att stänkskärmarna funkar bra? BMW original?

Yes BMW original. Vill inte få tröskeln sönderblästrad, så mot det funkar dom bra. Skitig och sådär blir den ändå.
Hann inte ens få på dom innan första stenen vart där. BILD

Annars så smälter dom in rätt bra mot svart, tänker knappt på att dom sitter där.

Det där är ju bara surt. Kanske skulle sätta på det så snart som möjligt också. Ser inte ut att sticka ut så mycket på dina bilder smile

Hur fäster man dem, med skruv eller typ dubbelhäftad tejp?

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Soness
16 mars 2016 · 233 Inlägg

Var och dregglade lite på bilen som kom till BMW idag... Känner mig rätt nöjd med mina val till bilen nu!

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118733/118733-bfb14cbee707695fd7bdfd8f85cdf675.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118733/118733-99aaaa1fc1e6b641fae87fcd23e66d13.jpg

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
aadm
17 mars 2016 · 213 Inlägg

ser riktigt fin ut! 330d rör sig bra

Jojje167
17 mars 2016 · 20 Inlägg

Riktigt snygg! Inte varje dag man får se sin bil med plasten på. smile

Mot lacken fästs skydden med 3M dubbelhäftande. En smal remsa strax innanför kanten. I hjulhuset är det både enkla clips och någon enstaka skruv.

aadm skrev:
ser riktigt fin ut! 330d rör sig bra

Det är en bensinare med elmotor som han köpt wink Rör sig nog bra ändå!

aadm
17 mars 2016 · 213 Inlägg

Jojje167 skrev:
Riktigt snygg! Inte varje dag man får se sin bil med plasten på. smile

Mot lacken fästs skydden med 3M dubbelhäftande. En smal remsa strax innanför kanten. I hjulhuset är det både enkla clips och någon enstaka skruv.

aadm skrev:
ser riktigt fin ut! 330d rör sig bra

Det är en bensinare med elmotor som han köpt wink Rör sig nog bra ändå!

Jävlar jag missade på E'et.. aja.., den låter ju skönt när bensinarn är igång iafl! wink och fortfarande lika fin lol

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
17 mars 2016 · 2 571 Inlägg

Nå, hur många mil blev det idag? wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
18 mars 2016 · 233 Inlägg

Hann avverka 26 mil efter jobbet idag, hehe. Riktigt nöjd med bilen och hur jag utrustade den!
Den kliver på riktigt bra faktiskt med ett inte allt för tråkigt motorljud. Positivt överraskad! Saknar inte dieselknacket big_smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Soness
18 mars 2016 · 233 Inlägg

Jojje167 skrev:
Riktigt snygg! Inte varje dag man får se sin bil med plasten på. smile

Mot lacken fästs skydden med 3M dubbelhäftande. En smal remsa strax innanför kanten. I hjulhuset är det både enkla clips och någon enstaka skruv.

aadm skrev:
ser riktigt fin ut! 330d rör sig bra

Det är en bensinare med elmotor som han köpt wink Rör sig nog bra ändå!

Hm, då kanske jag avvaktar med att fästa dem tills jag har lackskydd ändå.. Hann inte få hem tills jag hämtade bilen igår heller i och för sig. Kunde inte hålla mig från att köra med den big_smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
18 mars 2016 · 2 571 Inlägg

Okej, den där tryckte på bra och satan så fin hon var! Tack för provåket! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
19 mars 2016 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Okej, den där tryckte på bra och satan så fin hon var! Tack för provåket! big_smile

Bara kul att visa upp farmor lite! Jag kunde nog inte vara mer nöjd med mitt köp så här långt!

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Jojje167
11 april 2016 · 20 Inlägg

Fortfarande nöjd? smile

Hur är det med eldriften? Klarar du dig till vardags på el inom stan eller kliver fossilmotorn in?

Soness
13 april 2016 · 233 Inlägg

Jojje167 skrev:
Fortfarande nöjd? smile

Hur är det med eldriften? Klarar du dig till vardags på el inom stan eller kliver fossilmotorn in?

Ja jag är nöjd ännu! Drivlinan kan vara lite dryg när batteriet är slut bara, mycket av och på med bensinmotorn. Lägger man i sportläget så den slutar slå av och på hela tiden, så har man "löst" det problemet. Det något som skramlar i dörrsidan på passagerardörren som stör mig lite... Men det har ju inte med drivlinan att göra.

Man kanske kommer 20-25km i bästa fall, men man ska i med Eco Pro och köra väldigt försiktigt. Jag orkar dock inte köra på det sättet...

Kör mycket mellan Sthlm och Uppsala och vart dålig på att ladda med kabel. Men kör man ordentligt, i med farthållaren och håller sig till hastighetsgränserna så hamnar man utan problem på 0.5-0.6 i snitt, då med typ 20-30% laddning när jag startar. Det tycker jag känns helt okej ändå, låg på typ 0.45 på samma sätt med gamla bilen.

Börjar jag ladda oftare lär snittet sänkas ännu lite till! smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Jojje167
13 april 2016 · 20 Inlägg

Rätt okej siffror! En hybrid hade passat mig perfekt som bara kör 1-2mil till vardags, men tycker inte priserna täcker upp besparingen riktigt. Har iaf bokat en Tesla model 3, så får se om ett par år om det blir en sån eller inte. smile

Skramlet har jag också i båda mina dörrsidor fram, men mest när det är minusgrader och det kan vara rätt störande. Har tänkt tagit det i samband med något annat ärende på verkstaden, men bilen bara går och går så blir aldrig av. smile

Senast redigerat av Jojje167 (13 april 2016)

Soness
11 maj 2016 · 233 Inlägg

Jojje167 skrev:
Rätt okej siffror! En hybrid hade passat mig perfekt som bara kör 1-2mil till vardags, men tycker inte priserna täcker upp besparingen riktigt. Har iaf bokat en Tesla model 3, så får se om ett par år om det blir en sån eller inte. smile

Skramlet har jag också i båda mina dörrsidor fram, men mest när det är minusgrader och det kan vara rätt störande. Har tänkt tagit det i samband med något annat ärende på verkstaden, men bilen bara går och går så blir aldrig av. smile

Missade helt att du skrivit! Nä de är fortfarande rätt dyra i inköp, även om jag tycker att de blivit klart mycket mer prisvärda nu :-) Spännande med en Model 3, jag är för otålig för att beställa något så långt fram... Verkar rätt oklart när det blir leverans ännu?

Synd med skramlet... Men kanske får leva med det, vet inte om jag orkar att BMW ska riva ner dörrarna för att kolla vad det är.

Inte hänt så mycket med bilen ännu, har tickat över 1000 mil i veckan, körde bil ner i Europa så det spårade ur lite där... Håller på att försöka byta till LED i backljusen nu dock, stör mig allt alla lampor exteriört är LED nu förutom de gula backljusen. Installerade Smart DNA också, hoppas att det avskräcker någon från att sno min ratt...

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Jojje167
12 maj 2016 · 20 Inlägg

Under 2018 lär dom leverera model 3 till dom första i Sverige. Bokade på nätet så fort det gick så lär inte vara allt för långt bak i kön.
Tänkte ha min bil tills den är 3år gammal, vilket blir fram till 2018, så det blir alldeles perfekt tajming. Annars hade jag nog aldrig klarat av väntan. smile

Haha 1000mil! När man väl satt sig i vill man aldrig kliva ur. Det tog mig 11 veckor att nå dit. Nådde 3000mil nu nyligen, samma vecka som bilen blev 1år.

Vad jag läst så kan det hända att man måste koda om man byter lamptyp. Inte gjort det själv, men är bra sugen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang