Kraschade föräldrarnas bil.

xeper
3 juni 2016 · 16 Inlägg

Fjellner skrev:

ekelund88 skrev:

Evildan skrev:
Försäkringsbolaget kanske utreder detta ytterligare och återkommer om pappa och mammas bilinnehav ser lite yvigt ut.

Exempel finns det i familjen :
1 V70 2014
1 KIA Cee'd
1 BMW 320 som är turbokonverterad
Då kan bolaget fundera lite.
Men nu var det ju inte så.

eftersom en bmw turbo har svårt för besiktigarna oftast , så brukar dom rulla avstälda/trafik

Avställd behöver den ju inte vara.

Skattad, försäkrad och påställd kan man ju åka även fast den inte är besiktad smile

Beror ju på hur du ser det. Du har ju exakt lika mycket körförbud om bilen är obesiktad.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2016 · 17 485 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Evildan skrev:

ekelund88 skrev:
eftersom en bmw turbo har svårt för besiktigarna oftast , så brukar dom rulla avstälda/trafik

Skulle skrivit: Typiskt sönderkört ungdomslik som går på genomslagsgummina samtidigt som bilen förgäves få ett adekvat väggrepp via dom snedslitna landsail däcken på din kantstötta eftermarknadsfälgarna som skevt roterar på navet medelst dåliga spacers när föraren sitter hängd över den utbytta airbagfria sportratten rökandes billig cigarett vara rök långsamt stiger över den för stora kepsens skärm mot det obefintliga innertaket...

Bättre så? tongue

Glöm inte dimljus + p ljus och "Untzz-Untzz-Untzz"-musik ackompanjerat av en "brrr-brrr-brrr"-skramlande regskylt på bakluckan! big_smile

Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mew
3 juni 2016 · 2 160 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

trubbelturbo skrev:

Evildan skrev:

Skulle skrivit: Typiskt sönderkört ungdomslik som går på genomslagsgummina samtidigt som bilen förgäves få ett adekvat väggrepp via dom snedslitna landsail däcken på din kantstötta eftermarknadsfälgarna som skevt roterar på navet medelst dåliga spacers när föraren sitter hängd över den utbytta airbagfria sportratten rökandes billig cigarett vara rök långsamt stiger över den för stora kepsens skärm mot det obefintliga innertaket...

Bättre så? tongue

Glöm inte dimljus + p ljus och "Untzz-Untzz-Untzz"-musik ackompanjerat av en "brrr-brrr-brrr"-skramlande regskylt på bakluckan! big_smile

Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Kanske inte riktigt samma sak, men min morfar brukar låna Lolvon när han har ärenden som kräver bil. Tydligen har han fått höra en hel del positiva kommentarer angående det. tongue

torsen
3 juni 2016 · 7 238 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2016 · 14 058 Inlägg

torsen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Stop stop!!!! Det har inte funnits bilar i 500 år!!! Eller är det möjligen satir?

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (3 juni 2016)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
-jimmy
3 juni 2016 · 377 Inlägg

Vettemannen skrev:

torsen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Stop stop!!!! Det har inte funnits bilar i 500 år!!! Eller är det möjligen satir?

/Benny

Även jag reagerade hårt på detta!

/ Jimmy

Fjellner
3 juni 2016 · 245 Inlägg

xeper skrev:

Fjellner skrev:

ekelund88 skrev:

eftersom en bmw turbo har svårt för besiktigarna oftast , så brukar dom rulla avstälda/trafik

Avställd behöver den ju inte vara.

Skattad, försäkrad och påställd kan man ju åka även fast den inte är besiktad smile

Beror ju på hur du ser det. Du har ju exakt lika mycket körförbud om bilen är obesiktad.

Ja körförbudet har jag inte sagt något om.
Bara att den inte behöver vara avställd för att det är körförbud.

Är man någorlunda smart så åker man åtminstone försäkrat, skattat och påställt trots att den är obes.

Muttley
3 juni 2016 ·

torsen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Möjligtvis sån här sorts fodon fanns för 50 decennier sen   wink
http://www.skansen.se/sites/default/files/skansen/Artikel_Br%C3%B6llopsvagn_ny.jpg

Evildan
3 juni 2016 ·

tkd_rille skrev:

torsen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Klockrent! Gick förbi en V70 med det stuket häromdagen. Rutan nere, satt uppenbarligen och väntade på tjejen utanför affären. Ser till min förvåning en herre på närmare 50 år i bilen.

Han måste ha gått tillbaka till barndomen?

Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Möjligtvis sån här sorts fodon fanns för 50 decennier sen   wink
http://www.skansen.se/sites/default/fil … agn_ny.jpg

Stora fälgar...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2016 · 17 485 Inlägg

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

torsen skrev:
Vadå gått tillbaka till barndomen.roll
Även trettiotalister gillar bilar.cool
Och kan bilar.mad
Och har gjort så mer än 50 decennier innan nuvarande fjortisar började modda sina Volvo eller BMW.
För det är dessa som är fjortisarnas favoritbilar.

Har du ingen farfar eller morfar med evigt bilintresse.
Synd om dig i så fall.

tongue

Möjligtvis sån här sorts fodon fanns för 50 decennier sen   wink
http://www.skansen.se/sites/default/fil … agn_ny.jpg

Stora fälgar...

Men för tusan torsen. Kör du själv alltså en straffsänkt Volvo med monsterstereo? Eller En Lada Niva med monsterhjul? Eller är du bara lika kunnig i ämnet som vanligt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang