GMC Vandura "Rosthinken NO MORE!" Van - 1988 ÄNTLIGEN MÅLAD! NYA FÄLGAR!

Syftet med att jag (eller vi) lägger upp denna projekttråd, är för att få kritik, hjälp och gärna komplimanger när vi ger oss ut på okända marker. Vi är två (Alexis och Timmy) som har lite erfarenhet som servicerådgivare på en bilverkstad, som vill prova på att renovera en van så bra vi kan. Vi har fått och fortsätter att få erfarenheter genom hela bygget och det är framförallt kul att lära sig bl.a. svetsa, spackla, mecka och lacka osv.
  • 66 Följare
  • 47 099 Visningar
  • Projektet avslutat 26 juni 2017
Hunted Jackass
1 september 2015 · 795 Inlägg

Kommer bli ruggigt fet när den är färdig, keep it up!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
saabiblodet allt i allo.
23 september 2015 · 2 Inlägg

Hej bra jobbat med bilen ser riktigt fin ut ..Själv kommer jag börja med min i november har nu äntligen köpt mig en cheva van G20 89a.Mycket rost att laga men vilka underbara bilar att köra och åka i ...Hur gick det med listerna passade dom runt dörrar och så de från biltema?  Ännu en gång trevlig tråd har läst hela..

Hej ännu en saab frälst kille (gubbe)ok då ..har haft saab sen 20 år tillbaka allt från 99 till 9ooo .mycket turbo .men annars är jag rätt normal ..familj barn en förstående sambo .det var väl det mesta om mig ..ha de ..
Louca
24 september 2015 · 438 Inlägg

Hunted skrev:
Kommer bli ruggigt fet när den är färdig, keep it up!

Tack så mycket smile

saabiblodet skrev:
Hej bra jobbat med bilen ser riktigt fin ut ..Själv kommer jag börja med min i november har nu äntligen köpt mig en cheva van G20 89a.Mycket rost att laga men vilka underbara bilar att köra och åka i ...Hur gick det med listerna passade dom runt dörrar och så de från biltema?  Ännu en gång trevlig tråd har läst hela..

Vad kul! Ett tips är att alltid förvänta dig mer jobb varje gång än vad du räknat med. Överallt gömmer det sig rost. smile Nej fick veta ganska fort att det inte är de optimalaste listerna. Så det blir att hitta någon firma som säljer olika typer av lister på metervara. Ska väl vara någon typ av U eller O-list med platt botten som är bäst.

Så att alla vet kommer vanen att köras ut för i år för den kan inte ta upp mer garageplats. Den kommer att paketeras in mycket väl. Dörrarna kommer dock få vara kvar för vi ska ordna dem under vintern. Sedan blir det fortsättning följer mot våren troligtvis.

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Bob-Miller
24 september 2015 · 1 308 Inlägg

Örebro Agentur affär e mkt stor på alla möjliga lister..

saabiblodet allt i allo.
24 september 2015 · 2 Inlägg

Tack för svaret ..jo räknar med mycket jobb på den men ska bli kul hoppas jag ..Men då inte rostlagningen men resten ...Ett tips paketera inte in den för väl bara blir bara massa fukt och så försök ha den luftig..Ok synd med listerna blir väl att köpa original då..Finns de något annat ställe än Hansen racing?

Hej ännu en saab frälst kille (gubbe)ok då ..har haft saab sen 20 år tillbaka allt från 99 till 9ooo .mycket turbo .men annars är jag rätt normal ..familj barn en förstående sambo .det var väl det mesta om mig ..ha de ..
vEight Baronen
25 september 2015 · 1 434 Inlägg

saabiblodet skrev:
Tack för svaret ..jo räknar med mycket jobb på den men ska bli kul hoppas jag ..Men då inte rostlagningen men resten ...Ett tips paketera inte in den för väl bara blir bara massa fukt och så försök ha den luftig..Ok synd med listerna blir väl att köpa original då..Finns de något annat ställe än Hansen racing?

Prova Norrlands Custom om du ska handla i Sverige. Men jag tycker du ska kolla Ebay. Hansen racing är oförskämt duktiga på att ta betalt för skit..

Elbilar kan dra åt helvete.
Sjoberg-
25 februari 2016 · 129 Inlägg

När kommer ni ta upp projektet igen?
Hur många liter färg gick det åt? smile

Angående listerna så rear du om på Ebay just nu, köpte en serie själv faktiskt;
http://m.ebay.com/itm/Complete-Rubber-D … 5449950003

Louca
25 februari 2016 · 438 Inlägg

Sjoberg- skrev:
När kommer ni ta upp projektet igen?
Hur många liter färg gick det åt? smile

Angående listerna så rear du om på Ebay just nu, köpte en serie själv faktiskt;
http://m.ebay.com/itm/Complete-Rubber-D … 5449950003

Ja du, målet var nu i februari, men polaren håller på att dunderstressa med sin Camaro som ska lackas så det blir nog efter det om vi hinner och har råd. Jag har även en annan projektbil som puttar undan denna, men är sjukt sugen på att börja. Dessutom måste vi också köpa nya dörrar fram då det inte är värt/går reparera de gamla på något bra sätt smile

Du jag kommer inte ihåg. Den blev ganska Kalle Ankamålad när vi spädde ut fel och det rann lite här och var. Men kanske 4-5 liter tror jag. Får väl se om det sitter kvar nu när den stått ute med enbart skydd på sig. smile

Du tack för tipset, svårt att låta bli att beställa yikes

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Sjoberg-
25 februari 2016 · 129 Inlägg

Louca skrev:

Sjoberg- skrev:
När kommer ni ta upp projektet igen?
Hur många liter färg gick det åt? smile

Angående listerna så rear du om på Ebay just nu, köpte en serie själv faktiskt;
http://m.ebay.com/itm/Complete-Rubber-D … 5449950003

Ja du, målet var nu i februari, men polaren håller på att dunderstressa med sin Camaro som ska lackas så det blir nog efter det om vi hinner och har råd. Jag har även en annan projektbil som puttar undan denna, men är sjukt sugen på att börja. Dessutom måste vi också köpa nya dörrar fram då det inte är värt/går reparera de gamla på något bra sätt smile

Du jag kommer inte ihåg. Den blev ganska Kalle Ankamålad när vi spädde ut fel och det rann lite här och var. Men kanske 4-5 liter tror jag. Får väl se om det sitter kvar nu när den stått ute med enbart skydd på sig. smile

Du tack för tipset, svårt att låta bli att beställa yikes

Okej, hoppas ni får tid till den så småningom smile

Jag har samma problem, mina framdörrar e i ok skick men bakdörrarna å sidodörrarna är åt h*lvete. Ska å kolla på ett par dörrar om jag hinner imorgon men en känsla säger att de inte är mycke bättre sad

Sjoberg-
2 mars 2016 · 129 Inlägg

Vart köpte ni ekonomiplåten? Åbergs? Vill bara veta vart man får tag i det billigaste tongue

Louca
2 mars 2016 · 438 Inlägg

Sjoberg- skrev:
Vart köpte ni ekonomiplåten? Åbergs? Vill bara veta vart man får tag i det billigaste tongue

Jajamensan! Åbergs vart det. Har inte kollat någon annanstans faktiskt smile

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Low
26 juni 2016 · 3 306 Inlägg

Följer :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang