Axor skrev:
Känner du att du hela tiden tänker på jobbet? Eller kan man gå hem tro när dan e slut o tänka på annat? Så att det inte blir alltför påträngande?
Det är väldigt olika och beror ju naturligtvis på hur mycket det finns att göra inom företaget för tillfället (att det alltid finns något att göra kan man ju vara lugn för). Ibland är det lite mindre, och då går det att koppla av rätt bra. När det är mycket är det svårt att koppla bort det helt, om inte annat för att mobiltelefonen ringer ständigt.
Men man ska ju inte klaga på att man har mycket att göra, det är ju det som genererar pengar. Trots att jag inte själv anser att jag driver företaget för ekonomisk vinnings skull, så behöver ju företaget gå runt och egentligen göra viss vinst också.
Nu har jag ju dessutom ett heltidsjobb till, samt renovering av min bostadsrätt inför förestående flytt till villa, så det är VÄLDIGT mycket just nu, så ibland stänger jag faktiskt helt enkelt av mobiltelefonen (hade den på dygnet runt förut, nu har jag aldrig på den på helgerna).
Det blir lättare att koppla av om man tvingar sig själv till det, men visst tar det emot... Man kan ju gå miste om en affär!
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex