4863
Sök

Någon som startat eget?

*GULAN*
647 Inlägg
10 juni 2007
Sambon ska starta eget med sin mamma. Dom har beställt all material från utomlands. Det första man ska göra är ju att gå till nyföretagarcentrum så att dom kan hjälpa till en hel del. Dom erbjuder tex. försäljningsutbildning osv.

Det enda som var kvar var att gå till amf. och ansöka om bidragen då får dom till svar att regeringen har stoppat alla bidrag!!!

Det är så j*vla iritterande att dom gör så när dom går ut och lovar i sina kampanjer att dom ska göra det så mycket lättare för speciellt för tjejer att starta eget.

Så nu får dom sitta med dyr utrustning och bara vänta. (Då sambons mamma sa upp sig från jobbet i samma veva..)

1 417 Inlägg
11 juni 2007
mr_persiano skrev:
Sambon ska starta eget med sin mamma. Dom har beställt all material från utomlands. Det första man ska göra är ju att gå till nyföretagarcentrum så att dom kan hjälpa till en hel del. Dom erbjuder tex. försäljningsutbildning osv.

Det enda som var kvar var att gå till amf. och ansöka om bidragen då får dom till svar att regeringen har stoppat alla bidrag!!!

Det är så j*vla iritterande att dom gör så när dom går ut och lovar i sina kampanjer att dom ska göra det så mycket lättare för speciellt för tjejer att starta eget.

Så nu får dom sitta med dyr utrustning och bara vänta. (Då sambons mamma sa upp sig från jobbet i samma veva..)

Hoppas dom kämpar på ändå!
Det behövs nya företag i det här landet tror jag. Alla kan inte jobba på gigantiska fabriker.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
11 juni 2007
Decibel skrev:
haxer skrev:
Ska starta eget företag när jag börjar skolan alltid varit instesserad av datorer så jag ska starta ett support center online. Bra att börja med. Inget som säger att man inte kan starta eget utan att ha startkapital när jag fyller 21 så får jag starta eget bidrag 6000kr i månaden?

Inte säkert, bidraget är ingen säkerhet, man får ansöka om det och du får det bara om dom anser att du har möjlighet att lyckas med din affärsidé.
Reglerna har ändrats lite senaste åren, hör med arbetsförmedlingen.

Håller med Decibel i det där. Det är inte bara att kliva ner och säga: "Tjena, jag ska starta eget, får jag starta eget bidrag nu?" du måste visa upp en äffärsidé som har kommit så långt att det ska vara på G att startas. 6000:- får du inte, utan du får aktivitetsstöd. Bor du hemma motsvarar det ca: 3200:-/mån som en vanlig praktik, och bor du själv får du upp till existens, men då får du inte ha jobb, eller gå på A-kassa. Har du redan jobb så får du inget. Det fick inte vi.

Håller på att starta upp ett till, har haft 2, men sålt båda. Så nu snart slår vi upp hemsidan. KOmmer bli styling och så. Biljud har vi pratat om men jag känner att jag kan inte tillräckligt mycket än för att hålla på med det så det kommer vid ett senare tillfälle när jag har lärt mig lite big_smile

Vilket jävla drag :)

2 014 Inlägg
11 juni 2007
Axor skrev:
Känner du att du hela tiden tänker på jobbet? Eller kan man gå hem tro när dan e slut o tänka på annat? Så att det inte blir alltför påträngande?

Det är väldigt olika och beror ju naturligtvis på hur mycket det finns att göra inom företaget för tillfället (att det alltid finns något att göra kan man ju vara lugn för). Ibland är det lite mindre, och då går det att koppla av rätt bra. När det är mycket är det svårt att koppla bort det helt, om inte annat för att mobiltelefonen ringer ständigt.

Men man ska ju inte klaga på att man har mycket att göra, det är ju det som genererar pengar. Trots att jag inte själv anser att jag driver företaget för ekonomisk vinnings skull, så behöver ju företaget gå runt och egentligen göra viss vinst också.

Nu har jag ju dessutom ett heltidsjobb till, samt renovering av min bostadsrätt inför förestående flytt till villa, så det är VÄLDIGT mycket just nu, så ibland stänger jag faktiskt helt enkelt av mobiltelefonen (hade den på dygnet runt förut, nu har jag aldrig på den på helgerna).

Det blir lättare att koppla av om man tvingar sig själv till det, men visst tar det emot... Man kan ju gå miste om en affär!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
11 juni 2007
Jag har startat ett eget företag, SMS "Selångers Maskin Service"
Är registrerat inom enterpenad och rivning mm men just nu hyrs jag in på heltid som lastbil/truckförare genom mitt företag vilket gör att mitt företag växer ganska fort och jag har nästan inga utgifter …..

Ska nu börja med att hyra ut bilsläp samt biltrailer mm.

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Sök