ljud bygge i 740!!!

_fillan_ med lem
11 juni 2007 · 1 925 Inlägg

skurtmeister skrev:
har bestämt mig för 2 sånna zachry 10.or nu. MEN hur ska jag koppla in de? det är u dubbla 4ohms talspolar å steget pallar för 2ohm/kanal (1500watt peak)

Tacksam för svar;)

vad är det för steg ? du får paralell koppla basarna så du får 4 ohm smile men lite info om steget tack så blir det ltie lättare !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
skurtmeister
12 juni 2007 · 103 Inlägg

har tyvärr inte så mkt info om mitt steg. vet bara att de e på 1500w peak och är stabilt i 2ohm per kanal. de e ett budget steg som heter Toxic iaf.

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)
Frosted
12 juni 2007 · 1 878 Inlägg

du kan spänna upp låset. de gjorde jag på min, (2st bultar kan du grejja med) fast då kom nummer plåten igång istället. det är ett helvete med bilar. allt ska dura och skallra när man har ett bra ljud.

lycka till!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
pwilhelm Hewi
12 juni 2007 · 571 Inlägg

_fillan_ skrev:

skurtmeister skrev:
har bestämt mig för 2 sånna zachry 10.or nu. MEN hur ska jag koppla in de? det är u dubbla 4ohms talspolar å steget pallar för 2ohm/kanal (1500watt peak)

Tacksam för svar;)

vad är det för steg ? du får paralell koppla basarna så du får 4 ohm smile men lite info om steget tack så blir det ltie lättare !

Paralell kopplar man 2st 4-Ohms spolar får man 2-Ohm inte 4 men om steget klarar att köra i 2-Ohm stereo(vilket jag betvivlar) så funkar det utmärkt att göra så. Jag hade paralellkopplat spolarna på varje bas och sedan serie kopplat basarna och bryggat steget till 1-kanal(mono) vilket ger steget en belastning av 2-Ohm mono vilket det klarar av.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
skurtmeister
12 juni 2007 · 103 Inlägg

okey de låter som en bra lösning de!! men tror du att du kan beskriva hur jag kopplar spolarna parallelt? och hur jag kan brygga steget på bästa sätt!
Tackar!wink

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang