Saab 9-3 aero ss "slambo"

Ett försök till att försöka få till en läcker 9-3ss :)
  • 95 Följare
  • 22 358 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 oktober 2016
atte92
12 april 2015 · 3 Inlägg

Nice kul projekt wink

"frater æternus"
Volkswagen Caddy maxi 2,0 TDI "blackbird" (2013)
Volvo V60R "Green Power Polestar" (2017)
mrpalmer
21 oktober 2016 · 796 Inlägg

Den här fina lilla projektråden glömdes tyvärr bort någonstans på vägen, men kan bjuda på en jämförelse bild på bilen iaf smile Säsongen 2k16 har varit grym, varit på många Saabträffar och fått lite priser och mycket rolig cred för bilen.


https://www1.garaget.org/gallery/images/108/107245/107245-a737833df1ba42835f7dab480c83c55b.jpg

Efter Lambo fälgarna vart de en uppsättning Imaz im5. 8.5" fram & 9.5" bak.

Min tanke var ju att på denna bil inte förstöra skärmkanter osv och hålla de på en lagom nivå då jag även flyttat och har 3km i form av ko stig till närmaste asfaltsväg. Men en fredag för några veckor sen efter kanske olämpligt många öl och kontaktade en kille jag såg sålde ett par fälgar. Sagt och gjort så lite för tidigt dagen efter vart de en liten roadtrip till Säffle.

Fälgarna jag köpte heter BBS CK2 dvs 2-delade splitt som mäter 19x10" runtom. Det vart tight. Faller inte riktigt mig i smaken just nu, men gillar designen på fälgen, gillar att de är kant och gillar framförallt måtten. Så under vintern ska dom plocks isär och centrumen ska få smaka lite färg, förmodligen en ljusare typ utav antracitgrå. Det här kommer balla ur till 2k17.

Utöver det har fronten målas om och även fixat magneter så jag kan ha regskylt på när jag kör för att sedan plocka av när fan man vill. Samt har de letat sig dit en grym takbox i mina ögon. En orginal Saab Crossmax box som monterades på lite modifierade räcken för att få den så nära taket som möjligt.

Vintern innehåller b.la. uppgraderade bromsar för att fylla ut lite bättre, nya däck samt valsning av bakskärmar för att få ner den som jag vill. 19x10" et 20 är tight när man åker ovalsat på en 9-3.

Hälsningar, Daniel

Hemma bra, garaget BÄST!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang