Dålig kvalitét på domkraft från Jula! varning!

Extrazz En 5a är Livet.
11 december 2013 · 2 005 Inlägg

Haft sönder en sådan där alu domkraft. Den var röd och började helt enkelt ge sig i godset och bultar mm hoppades loss. Ska vi säga att denna hivades lång väg? Sjönk ner fint men när aset stannade uppe i i nästan maxläge och 2 pallbockar under så var man fan inte glad.

Haft en biltemas 150-200kr domkraft. Skiten ligger idag i skogen.

Haft den stora orange av biltema. Nog den bästa jag haft tills att fjädern till skaftet gick av. Denna har fått arbeta kan jag lova. Den svettades bra när man pallade upp båt och släp på block.
Skaffade en "ny Orange" i blå färg. Till andra hushållet. Den är lite mer grovhuggen i utförandet och låser sig ofta när man ska sänka ner.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Cadillac_The_King
11 december 2013 ·

Freddeponken skrev:
Hej!

har köpt en domkraft på jula för en tusenlapp och ordinariepriset ligger på 1595:-

Den här domkraften kan verka astuff och jättebra men idag när jag lyfte bilen bak så small det bara till och oljan rann ut från cylindern...totalt livsfarligt! Sen är den kass när man ska hissa ner bilen, blir ingen finmotorik i nedsläppet utan allt kommer på en gång även om du snurrar handtaget minimalt lite. Nej inge bra alls så jag varnar er alla att köpa denna. Sen fick jag veta av en vän idag  att han har en likadan och den har också kastat ut all olja! Har tyvärr inte kvittot kvar så en reklamation är tyvärr ej möjlig, dock har ju tiden ändå löpt ut. Höll ju iallafall i tio lyft!

Om någon vill ha den så hojta till...får den gratis, kanske går att laga eller använda som ankare!

Bild på eländet!
http://i98.photobucket.com/albums/l255/ … /001-2.jpg

Är väl 1 års garanti på allt lämna in den så kan du få ut än ny

Glesmark
11 december 2013 · 1 938 Inlägg

Frågan är om man vill ha en ny..

Cadillac_The_King
11 december 2013 ·

Glesmark skrev:
Frågan är om man vill ha en ny..

Är väl bättre det än o ge bort den .då kan du sälja den Nya i stället p

hans3n93
7 november 2016 · 6 Inlägg

Fjellner skrev:
Biltemas domkrafter är guld, håller hur länge som helst.
Dock verkar dom inte ha kvar den orangea, den var en riktig trotjänare till ett bra pris!

har en biltema domkraft som farsan köpte när han va 19, det var 30 år sedan smile
enda problemet är att den sjunger väldigt långsamt så man får ha pallbockar, men aldrib läckt eller sådant.

Hool
12 november 2016 · 1 067 Inlägg

hans3n93 skrev:

Fjellner skrev:
Biltemas domkrafter är guld, håller hur länge som helst.
Dock verkar dom inte ha kvar den orangea, den var en riktig trotjänare till ett bra pris!

har en biltema domkraft som farsan köpte när han va 19, det var 30 år sedan smile
enda problemet är att den sjunger väldigt långsamt så man får ha pallbockar, men aldrib läckt eller sådant.

Man har _alltid_ pallbockar.. Man litar inte på någon domkraft.. Ever..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Evildan
12 november 2016 ·

Hool skrev:

hans3n93 skrev:

Fjellner skrev:
Biltemas domkrafter är guld, håller hur länge som helst.
Dock verkar dom inte ha kvar den orangea, den var en riktig trotjänare till ett bra pris!

har en biltema domkraft som farsan köpte när han va 19, det var 30 år sedan smile
enda problemet är att den sjunger väldigt långsamt så man får ha pallbockar, men aldrib läckt eller sådant.

Man har _alltid_ pallbockar.. Man litar inte på någon domkraft.. Ever..

Jag skulle vilja ha en sådan pallbock, får man själv välja sång eller är det bara en? wink

Men jovisst skall pallbockar eller något annat lämpligt under bilen användas.

M123
12 november 2016 · 962 Inlägg

Ni som fått en dålig domkraft därifrån måste haft otur eller jag tur eller ja att ni gjort något galet med den.
Jag har en precis lika i garaget, den är minst 10 år den är andvänd hur mycket som helst. Varit ute här på asfalten, i gruset ja den har legat i bilen upp och ner.
Men den har fungerat helt klockrent, inte en droppe olja som smitit ur tärningar. Har fått efterdra sidostyckena en gång det är allt.
Så nej jag vill nog säga att den där domkraften är rätt okej ändå. Den har sina brister som det främre hjulet som inte borde varit osvängbart, pumpen skulle inte ha så långt slag då den gärna vill kunna ta i bilen vid höga lyft.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang