22 januari 2017
Trådstartare
Hej alla! Jag är helt färsk på forumet men har haft en del hjälp utav er ibland när jag sökt svar på en del frågor.
Nu har jag ett litet problem som jag inte riktigt finner något svar på och funderar över om någon kanske hjälpa mig lite.
Det är som så att jag har en Dacia Duster som jag är sugen att xenonkonvertera helljuset på, har sett och läst om många som gjort det på just Duster och som dessutom blivit väldigt nöjda. Jag köpte ett kit ( H1) och installerade vilket gav mig en massa ljus men på tok för nära bilen, det var inte alls samma ljusbild som med halogenet. Jag började kolla om jag möjligen satt lampan fel på något vis men det verkade då okej. Det jag dock märkte var att när jag vickade på lampan i nederkant ( så att toppen på den vinklades lite neråt i reflektorn) då höjdes ljusbilden och ljuset skickades iväg ordentligt. Är detta något ni har upplevt vid konvertering? Vad är det som orsakar detta, är det möjligen så att lampan är för lång? Dessutom undrar jag över om det är någon vinst i att installera ett 55 watt istället för 35 watt då reflektorn är såpass liten som den är? Kitet jag hade var 55w men det sålde jag, har nu blivit sugen igen men vill ha lite svar innan jag köper ett nytt, tänkte då kanske att enbart köra på 35 watt då jag inbillar mig att detta är lite snällare mot rent strömmässigt. Jag är tacksam för alla råd och tips jag kan få i ämnet. Tack på förhand