Abs lampa lyser fortfarande på Bmw e39 efter givar byte

toyota
5 mars 2017 · 278 Inlägg

Har en Bmw e39 1998
Det är så att jag köpte den med lite småfel för ett par veckor sedan, och nu är det så att efter jag har bytt abs givare höger fram så lyser lampan konstant före bytet började den lysa när jag körde på någon dålig väg med hopp och gropar och nu som sagt efter byte lyser den istället hela tiden! Har kollat felkoder och det visar att givaren höger fram är sönder, jag kollade tyvär inte felkoder före bytet pågrund av att förra ägarn sa att höger fram har glapp kontakt, så nu har jag skruvar och mätt givaren som en dåre! Och det slutade med att jag började mäta alla 4 och då mäter jag på det viset att jag sätter multimätern på 20K ohm och får fram 3,07 på båda bak och höger fram har 3,85 (den gammla fram visar 3,07) och vänster fram visar inget! Jag mäter på givarna bara utan att snurra på hjulen på detta viset då, men kan vänster fram vara kass sist och slutligen fast felkodsdatorn visar höger? Och det konstiga isåfall är ju varför lampan lyser hela tiden efter höger fram byte och före lyste den bara när bilen hoppade till som ja sa! Någon som har något svar på detta? Vore bra att komma fram till något smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 mars 2017 · 4 917 Inlägg

Det är väl bara till att byta vänster fram om den inte visat något.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
simlar
5 mars 2017 · 5 516 Inlägg

Bevisligen så är även abs-givaren vänster fram trasig, alla givare ska ge liknande värden när hjulen står still.

Eftersom den gamla givaren från hö fram ger ett värde som inte är helt åt h-vete så skulle jag prova montera den vä fram och se om abs-lampan slocknar då/felkoden försvinner.

Senast redigerat av simlar (5 mars 2017)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
toyota
5 mars 2017 · 278 Inlägg

tyvär så gick skruv fästerna sönder till den gammla högra fram, men kanske kan gå att fixa med några brickor och så så den hålls på plats bara för att prova lite smile har själv funderat på det om den inte skulle vara sönder skulle jag kunna sätta dit den på vänster fram istället!
tycker bara det som jag skrev med att före jag byte den högra så började abs lampan lysa i hopp/stora gropar i vägen så och lyste enda tills bilen blev omstartad och nu med en ny givare lyser den konstant känns så konstigt då det gör så smile men det är vell bara att byta vänster fram nu då och se vad som händer! får hoppas på det bästa!
ska ABS lampan slockna själv sedan eller ska felkoden raderas på denna bil?

Tyfors Svetsare
5 mars 2017 · 1 145 Inlägg

Har du köpt givarn på skruvat eller biltema?

En pirat helt enkelt?

Om de e så så kan de va olika motstånd i dom å därför lyser lampan.

Ja har sj nyss bråkat med detta problem hmm

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang