Bixenon ljusbild vänstertrafik till högertrafik

ronburgundy
5 april 2017 · 22 Inlägg

Ska åka till Storbritannien och köpa en bil denna veckan.

Det man behöver fixa innan regbesiktning är ljusbilden. Tror det sitter en motor som driver en plåtbit som täcker ljuset så ljusbilden blir asymmetrisk. Så borde gå att göra om den plåtbiten?

Bilen jag ska köpa är en C70 med biXenon.

Har någon byggt om xenon nån gång från vänstertrafik till högertrafik?

Dela gärna med er om erfarenhet och tips.

Polaren
5 april 2017 · 352 Inlägg

Det är väl lättare att köpa två nya lyktor från en skrot tänker jag än att plocka isär och knåpa ihop allt.

Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
ronburgundy
5 april 2017 · 22 Inlägg

Skroten har dåligt med dessa och de kostar ett par tusen STYCK med spruckna glas BEGAGNADE.

Senast redigerat av ronburgundy (5 april 2017)

Christian S
5 april 2017 · 4 815 Inlägg

det kan vara så enkelt att du bara flyttar på en grej inne i strålkastaren för om jag inte minns helt galet så såg jag hur man gjorde det i instruktionsboken till den V50 ´12 jag hade så ladda ner en till rätt årsmodell på nätet och kolla.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Mew
5 april 2017 · 2 152 Inlägg

Vad är det för bil? På många lyktor sitter det en switch där du kan ändra från höger-till vänstertrafik o vice versa. Så är det redan på min e39a.

Evildan
5 april 2017 ·

Mew skrev:
Vad är det för bil? På många lyktor sitter det en switch där du kan ändra från höger-till vänstertrafik o vice versa. Så är det redan på min e39a.

Det är förmodligen den bilen TS skriver om i sitt första okorrigerade inlägg i den här tråden. wink

Kan även göras elektroniskt på många bilar via menysystem.

ronburgundy
5 april 2017 · 22 Inlägg

Mew skrev:
Vad är det för bil? På många lyktor sitter det en switch där du kan ändra från höger-till vänstertrafik o vice versa. Så är det redan på min e39a.

Detta gör väl bara att ljusbilden blir symmetrisk? Rätt säker på att det inte godkänds på regbes.

C70 2008

Senast redigerat av ronburgundy (5 april 2017)

Christian S
5 april 2017 · 4 815 Inlägg

Christian S skrev:
det kan vara så enkelt att du bara flyttar på en grej inne i strålkastaren för om jag inte minns helt galet så såg jag hur man gjorde det i instruktionsboken till den V50 ´12 jag hade så ladda ner en till rätt årsmodell på nätet och kolla.

roll
kolla i kapitel 6 starting and driving sida 151 i den här instruktionsboken https://www.volvoclub.org.uk/webmanuals … 198web.pdf

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang