6332
Sök

Varningssymboler lyser efter besök hos Mr.Cap

4 Inlägg
10 april 2017
Trådstartare
Hej,
Hade bilen inne hos Mr.Cap för att tona rutorna, när jag får tillbaka bilen har klockan nollställts, på trippmätaren står det dEF och en massa varningssymboler lyser.

Det var ju bara rutorna som skulle tonas så jag förstår inte vad dom kan ha gjort för att alla dessa symboler ska lysa?
Mr.Cap säger att det var så när dom fick bilen, men jag vet till 100% att det inte lös en enda symbol i bilen när jag lämnade den.

Bilen går bra som vanligt och varv&hastighetsmätaren fungerar.

Ska såklart åka tillbaka med bilen till dom, men jag bor en bit ifrån.. Så om det finns någon lätt lösning så får ni gärna tipsa mig smile

Bild på symbolerna som lyser: http://i.imgur.com/HffdvFh.jpg
Senast redigerat av pks (10 april 2017)

Avstängd
10 388 Inlägg
10 april 2017
Def i kombiinstrumentet brukar normalt innebära defekt eeprom.

Men, med tanke på vilka symtom en bil kan uppvisa med kasst/slut batteri, är det till trots en lämplig ände att börja i.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

10 165 Inlägg
10 april 2017
Dom har säkert ståt med tändning på och skruvat isär saker och ting och så har batteriet dött mitt i allt och fått sig en laddning och sen vart det lite sisådär.

Fått in en bil från rekond avdelningen när jag jobbade på en verkstad där en s60 hade bestämt sig för att låsa fast varningsblinkers. Norsk resset fick bukt på det fanns inga felkoder och ja ingen hade varigt med om det förr eller kunde svara på varför.

Norsk resset = koppla bort batteriet och vänta någon minut och sedan koppla in det igen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

4 Inlägg
11 april 2017
Trådstartare
Tack för alla svar,
Jag var inne hos Audi i Haninge och dom kollade felkoder men kunde inte se exakt vad felet var, dom sa att det förmodligen var kombiinstrumentet som behövde bytas samt koda om osv, det skulle kosta 8000kr och då är dom inte helt hundra på att det är just det som är felet.
Det konstiga var att när jag skulle köra därifrån så var allt som vanligt igen, dvs inga varningssymboler eller dEF på trippmätaren, efter ca 5km körningen poppar alla varningssymboler upp igen.. Kan det vara glapp någonstans bara?
Senast redigerat av pks (11 april 2017)

Avstängd
10 388 Inlägg
11 april 2017
pks skrev:
Tack för alla svar,
Jag var inne hos Audi i Haninge och dom kollade felkoder men kunde inte se exakt vad felet var, dom sa att det förmodligen var kombiinstrumentet som behövde bytas samt koda om osv, det skulle kosta 8000kr och då är dom inte helt hundra på att det är just det som är felet.
Det konstiga var att när jag skulle köra därifrån så var allt som vanligt igen, dvs inga varningssymboler eller dEF på trippmätaren, efter ca 5km körningen poppar alla varningssymboler upp igen.. Kan det vara glapp någonstans bara?

Ja, det KAN vara glapp i kombiinstrumentet. Det kan också vara så enkelt att det är relaterat till värme/kyla (då menar jag inte +30c eller -20c givetvis).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök