Sökes: GDS hall i Malmö eller Lund med lyft

snutte l33t
23 maj 2010 · 65 Inlägg

Jag letar efter en GDS hall med lyft eller motsvarande så jag kan ta en titt under min bil och pilla lite.
Vet att detta har varit uppe tidigare men utan några bra svar. Så ös på med aktuella ställen.

Works Huh? (`´,)
23 maj 2010 · 518 Inlägg

OKQ8 mackar? Eller liknande?

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Volvo V70 "GLT" (2000)
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
TeamS
23 maj 2010 · 170 Inlägg

OKQ8 Toftanäs har lyftar.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
27 maj 2010 · 3 068 Inlägg

Jag var inne på OKQ8 idag och frågade dem om GDS-hall. Jag fick beskedet att de finns och kostar 2:-/minuten. MEN, ett stor MEN, man får inte använda lyftarna tills vidare. De som har ramp får användas.
Men efter en incident med en lyft som rasat i golvet med en bil på så har man valt att tills vidare inte låta någon använda billyftarna.

Däremot finns 3tons domkraft att tillgå, verktyg är ytterst begränsat.

DJchaoz
27 maj 2010 · 181 Inlägg

Hmm.. Malmö eller Lund.. Tjaa där har ju inte så stor erfarenhet tyvärr. men om du kör till svedala.. Tar inte mycket längre tid än till lund.. Såvida du inte bor närmare lundhållet.. Nåväl så har Preem en trevlig där. O ligger ju precis vid avfarten fråm motorväg.(första från malmö). Man får även klippkort så man får en halvtimme gratis eller nåt sånt efter 6 besök..
Bara ett tips iaf.. kanske någon annan som läser detta som har nytta av det med smile

Mvh Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
HFR
15 juni 2010 · 1 Inlägg

Har samma problem, hittade Preem helsingborg har 4st lyftar som man kör upp på, varav en av dem sägs vara anpassade för oljebyten.
Dessa är i gång i dagsläget.
Ängelholmsvägen 38
042-218400

track10 konstruktör
15 september 2010 · 16 Inlägg

Tar upp frågan igen...
Någon som vet en aktuell gör det själv-hall i Malmö-regionen med omnejd? Gör inget om det är några mil utanför.

Behöver bara hissa upp bilen ca en halvmeter för att få av hjul och komma åt runt stänkskärmar, så behöver kanske inte värsta lyften. Så länge det är under tak och man har tillgång till el.

Vore gött om någon har prisinfo också...

track10 konstruktör
15 september 2010 · 16 Inlägg

Ringde Preem i Svedala.
Adress:  MALMÖVÄGEN 42 
Tel:  040-403450 

Dem har hall utan lift... jag kan iofs använda egen domkraft... men kostar 100kr i timmen. Lite väl dyrt om man ska stå där en hel dag.
Någon som har bättre förslag?

beathacker Amatör
15 september 2010 · 444 Inlägg

Okq8 vid kung Oscars bro i Lund har .. Tror även preem på gastelyckan har gds hall med lift .

BMW 320d (2006)
track10 konstruktör
15 september 2010 · 16 Inlägg

OKQ8
Kung Oscars väg 14, Lund
046-211 73 95

57kr halvtimmen

Marroe
16 september 2010 · 197 Inlägg

Vissa OKQ8 GDS hallar lägger ner lyftarna dem har tills vidare pga dem börjar bli till åldern och bortom räddning. Ska tydligen upp nya på vissa håll och vissa kanske servas upp på riktigt vad vet jag. Men nedplockning har redan börjat så ska ni lyfta bilen på OKQ8, gör det nu ;>

volvo855t5r
28 september 2010 · 217 Inlägg

finnes ikke en GDS med lift i hele Skåne!

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
bizkit04
28 november 2010 · 8 Inlägg

track10 skrev:
OKQ8
Kung Oscars väg 14, Lund
046-211 73 95

57kr halvtimmen

Funderar på att åka dit, ska byta kamrem och göra service, orkar inte riktgt stå ute i snön och kylan. Får inte tag på dom i telefon, någon som vet om dom tar extra betalt för att ta hand om olja och kylarvätska?

Savalito
7 december 2010 · 168 Inlägg

http://www.gdsm.se/

Detta är den enda riktiga GDS hallen i Malmö för tillfället. Detta är den GDS hall som var på Lundavägen bakom Kenneth's Däck om ja inte minns fel, dom skulle byta lokaler.

Ni som nämner OKQ8 osv har ingen aning om vad en gds hall är för något, en hall med lift och en spann betecknas inte som en sådan, där man måste gå in och tjata på personalen för minsta lilla verktyg.

Warsore
27 juli 2011 · 367 Inlägg

Tar upp tråden igen!

Har precis besiktat bilen och har en liten rost skada under som behöver fixas.
Har folk som kan svetsa osv, men ingen har svets! så nu till frågan :

Någon som vet en RIKTIG GDS hall i malmö/lund/arlöv eller närliggande? inom en radie på 10 mil iaf!. där man kan hyra svets med mera? Har knappt en månad på mig innan om bes, så tiden är lite knapp.

Tacksam för svar!

More Bass To The People!
TurbOla Reservdansk
26 april 2017 · 6 271 Inlägg

Uppar den här tråden.
Söker också GDS-hall i Malmö/Lund-regionen.

Senaste inlägget är 6 år gammalt. wink

Informationen på OKQ8s hemsida är sisådär, tycker jag.

Senast redigerat av TurbOla (26 april 2017)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang