9358
Sök

Intervallen torkarna volvo 240 krånglar

6 262 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Under en period fungerade intervallen ibland, ibland inte. Sedan fungerade det så att torkarna gick en gång, väntade, gick igen och sedan gick de kontinuerligt. Efter ytterligare ett tag går de nu alltid kontinuerligt.

Intervallreläet är bytt till ett helt nytt - problemet kvarstår.

Vad tror ni, kan det vara spaken eller motorn? Eller något annat?

694 Inlägg
7 maj 2017
Är det bara torkarna??
Jag hade en Audi som spökade men där var det torkarna som la av
Lampor som blinkade
Tuta som tjöt osv
Fanns ett komfortrelä under mattan som badade i vatten.
Bara en tanke.

6 262 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Det är bara intervallen som krånglar, torkarna går hela tiden när man sätter på det läget.

Det finns nog inga komfortlägen på denna gamla bil. Torrt och fint är det också, så det beror inte på vatten.

694 Inlägg
7 maj 2017
Svarte_Orm skrev:
Det är bara intervallen som krånglar, torkarna går hela tiden när man sätter på det läget.

Det finns nog inga komfortlägen på denna gamla bil. Torrt och fint är det också, så det beror inte på vatten.

Jag hade testat byta spaken
Kan inte kostar många tior på skroten ju

Evildan
7 maj 2017
Svarte_Orm skrev:

Inte ovanligt att kontakblecken i torkarmotorn hamnar lite ur läge och då kan detta fenomen uppstå.

6 262 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Kanske får plocka isär torkarmotorn och se hur det ser ut. Sedan får man väl inte ihop den igen och får panikköpa en till överpris på skroten  roll

Evildan
7 maj 2017
Svarte_Orm skrev:
Kanske får plocka isär torkarmotorn och se hur det ser ut. Sedan får man väl inte ihop den igen och får panikköpa en till överpris på skroten  roll

Det räcker med att skruva bort locket du ser inifrån motorrummet.
Tre små skruvar vill jag minnas håller i locket, du får nog bända lite lätt på locket för det ska finnas lite tätningsmassa som håller i det.
Väl inne ser du en plastbricka som roterar och lyfter en mässingstunga från en annan mässingsdel. Där är ofta orsaken till ditt problem.

6 262 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Bra, skall kolla upp det.

Sök