2752
Sök

Hjälp med installation av obd-grejer. (Delphi ds150 autocom cdp+) *LÖST

Illustratör
826 Inlägg
5 augusti 2017
Trådstartare
Tjabba tjena.

Har en kompis som bistått med felkodsläsning tidigare men så gav hans laptop upp och han bad mig nu om hjälp att få hårdvara att funka samt få in mjukvaran på en ny dator.

Enheten är en Delphi ds150 och problem nr 1 verkar vara att ens hitta drivrutiner till den. Har en laptop med win10 samt en med xp på att tillgå.

Mjukvaran var han osäker på vad han använt tidigare men trodde att det var Autocom.

Några förslag på hur jag börjar?

Med vänlig hälsning
Daniel
Senast redigerat av Fallan (5 augusti 2017)

Tänker...

1 271 Inlägg
5 augusti 2017
Det var inte så svårt? Skicka  fram runt 2000 pund så får du säkert support också.
https://www.hickleys.com/diagnostics/delphids150.php

Letar du efter piratgrejer ska nog tråden stängas omgående.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Illustratör
826 Inlägg
5 augusti 2017
Trådstartare
Soulman skrev:
Det var inte så svårt? Skicka  fram runt 2000 pund så får du säkert support också.
https://www.hickleys.com/diagnostics/delphids150.php

Letar du efter piratgrejer ska nog tråden stängas omgående.

Det är betald licens. Där fick vi fram det också.

Men som sagt, hitta drivrutiner ens? Har själv aldrig kört något diagnostikprogram på datorn.
För jag gissar att hårdvaran behöver egna drivrutiner till att börja med?
Senast redigerat av Fallan (5 augusti 2017)

Tänker...

1 271 Inlägg
5 augusti 2017
Med en betald licens är det väl inte svårt att få fram vilket program licensen avser? Absolut, hårddiskkrasch om infon råkade ligga där, men titta på ett kontoutdrag kanske? Det finns ju ingen anledning att köpa ytterligare en licens för att ladda ned programmet på nytt.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Illustratör
826 Inlägg
5 augusti 2017
Trådstartare
Soulman skrev:
Med en betald licens är det väl inte svårt att få fram vilket program licensen avser? Absolut, hårddiskkrasch om infon råkade ligga där, men titta på ett kontoutdrag kanske? Det finns ju ingen anledning att köpa ytterligare en licens för att ladda ned programmet på nytt.

Han höll på att luska i det tsm med sin farsa som haft licensen. Det är två datanötter också jag som inte haft med likn mjukvara att göra tidigare.
Det är väl eg inte mjukvaran som frågan avser kanske utan mer en fundering från mig hur man börjar. är drivrutinerna olika beroende på vilket program man använder eller skall det finnas hårdvarustöd att hitta från Delphi?

Tänker...

Illustratör
826 Inlägg
5 augusti 2017
Trådstartare
*LÖST

Lyckades hitta drivrutinerna till hårdvaran och de behövde vi installera separat. När vi återinstallerat mjukvaran (som visade sig vara Delphi's egen) så kände den inte av läsaren förrän vi hittat rätt drivisar. Funkade med en gång så fort vi fått in de rätta.

Tänker...

Sök