7436
Sök

elementet Bakochfram uppochner eller ut och in

ZENDER™
17 juni 2007
Trådstartare
ja benämingarna är många. men frågan jag har är jag har nyligen skaffat mig ett monster till högtalare. MDS flaggskepp 12" Audiophile Pro APX 12 på inget mindre än 4000W.

Kan jag utan att påverka ljudet vända på elementet så magneten kommer utåt? denna högtalare (bara högtalaren) väger ungefär 30kg så jag orkar fan inte baxa ut den ur bilen bara för att prova... då är det bättre att någon som kan hjälper mig:-P
hoppas på svar.

bilder finns under projekt om någon vill se skapelsen.

BYE BYE
Senast redigerat av ZENDER™ (17 juni 2007)

Drop Shop
926 Inlägg
17 juni 2007
spelar ingen roll vilket håll du vänder högtalaren åt. smile
Jag har mina 'på fel håll' då de inte får plats på rätt. Spelar precis som de gjorde när de satt på rätt håll (i originallåda)

Team Autohifi!
865 Inlägg
17 juni 2007
Det är hur lungt som helst att köra den med magneten utåt!

Fasvänd basen bara och se till at ta bort "basvolymen" ur lådan så att det blir rätt volym på denna.

Good Luck!

Beroende av billjud
151 Inlägg
17 juni 2007
Om du ska vända på basen så måste du bygga om lådan, eftersom basen tar plats inne i lådan så måste du ta bort den volymen basen har från lådan
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

1 418 Inlägg
18 juni 2007
AudiEngineering skrev:
Om du ska vända på basen så måste du bygga om lådan, eftersom basen tar plats inne i lådan så måste du ta bort den volymen basen har från lådan
/Wikberg

eller så slänger man in nått i lådan som tar lika mycket plats som basen smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

21 761 Inlägg
18 juni 2007
Visst ska man kompensera för den volym som basen tar upp, men det beror även på hur stor låda det handlar om också. Om lådan tex är på 60-70 liter så blir det mariginell skillnad på om magneten är inne i lådan eller utanför lådan.

2lateuloose
543 Inlägg
18 juni 2007
vad kommer du driva för steg till ditt monster??? ... skulle vara kul att se om det verkligen pallade 4kg uppmätt

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

med lem
1 925 Inlägg
18 juni 2007
ZENDER™ skrev:
ja benämingarna är många. men frågan jag har är jag har nyligen skaffat mig ett monster till högtalare. MDS flaggskepp 12" Audiophile Pro APX 12 på inget mindre än 4000W.

Kan jag utan att påverka ljudet vända på elementet så magneten kommer utåt? denna högtalare (bara högtalaren) väger ungefär 30kg så jag orkar fan inte baxa ut den ur bilen bara för att prova... då är det bättre att någon som kan hjälper mig:-P
hoppas på svar.

bilder finns under projekt om någon vill se skapelsen.

BYE BYE

det ska gå bra att ha den så ! vill dock påpeka att basen ligger på 2000w rms  4000watt är för sånna som tycker det är häftigt med många watt osv,,,men det intressanta är 2000w RMS smile

haha fan va petig jag är men endå tongue basen väger 25kg ( inte 30kg )

men jag tycker skarpt att du ska vända den ! särskillt om du har en snygg låda för basen är väääääldigt snygg bakifrån..hmm missupfattas ? tongue

men men, tack för mitt smile hoppas du inte blir sur för att jag påpekade lite , var inget illa menat smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 juni 2007
nej du har fel den väger basens vikt: 25,3 kilo och är tung som ett as att stoppa ner i lådor (och lyffta upp ur lådan spec i början när man slall få under fingrarna under kanten)

och den är jävligt snygg bakifrån smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Sök