3460
Sök

Logga ändring i datorn.

2 Inlägg
20 augusti 2017
Trådstartare
Hej det är så att jag skaffat mig en golf R 2018 och är intresserad att göra en optimering på denna. problemet är ju att motorgarantier etc inte gäller då. ser vw om man ändrat i datorboxen om man sedan ändrar tillbaka eller sparas det loggar som inte går att ta bort?.

Fri fart för ett fritt folk!
14 875 Inlägg
20 augusti 2017
dom ser när man senast var in och pilla i boxen..om dom väljer att titta vill säga..

råder ingen med motorgaranti att pilla i styrboxarna ..  finns ju en del som påstår att dom tar över garantin men dom mesta vid närmare granskning tar inget ansvar alls för garantierna

Kör fort så hinner inget hända...

1 271 Inlägg
20 augusti 2017
Motorstyrdonet lagrar när den blivit flashad, det finns ingen känd tuner som kan radera detta minne. Sannolikheten att någon på märkesverkstaden kontrollerar detta är från minimal till obefintlig.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 Inlägg
21 augusti 2017
Trådstartare
Soulman skrev:
Motorstyrdonet lagrar när den blivit flashad, det finns ingen känd tuner som kan radera detta minne. Sannolikheten att någon på märkesverkstaden kontrollerar detta är från minimal till obefintlig.

Okej kanske chansar o hoppas det håller. Det är ingen hård ändring jag ska göra och kör inte särskilt hårt med bilen ändå. Tack för info!

Evildan
21 augusti 2017
fille422 skrev:
Soulman skrev:

Okej kanske chansar o hoppas det håller. Det är ingen hård ändring jag ska göra och kör inte särskilt hårt med bilen ändå. Tack för info!

Är du redo att ta eventuella kostnader ur egen ficka vid framtida problem så låt någon pilla med mjukvaran, om inte bör du låta bli anser jag.
Senast redigerat av Evildan (21 augusti 2017)

1 661 Inlägg
21 augusti 2017
Ingen minns en fegis! Kör på! En motor är bara kaffepengar!

...eller låter man bli och sparar till en annan bil med mer effekt wink

Sök