B230f lh 2.2 boxar (Turbokonvertering)

seyyoshi
8 oktober 2017 · 6 Inlägg

Hej!

Håller på att turbokonvertera bilen (lh 2.2) men nu märker man att plånboken börjar bli tom. Har allt till bilen för att starta projektet men har nu två slutliga frågor.

Går det att köra bilen med org GL boxarna med turbo, alltså inga turbo boxar, vad för bar klarar bilen med boxarna (Om möjligt)?

Om det inte går, när man byter till lh 2.2 turbo boxar måste då spridarna bytas till låg ohmiga?

Tack för svar!

seyyoshi
12 oktober 2017 · 6 Inlägg

Ingen?

whazze
12 oktober 2017 · 81 Inlägg

Du klarar dig med orginal spridare och boxar men du ska nog inte ladda mer än 0.4-0.5 skulle jag säga

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
seyyoshi
15 oktober 2017 · 6 Inlägg

Är det bara att koppla in turboboxarna utan någon form av modifiering? Nån som vet?

seyyoshi
15 oktober 2017 · 6 Inlägg

whazze skrev:
Du klarar dig med orginal spridare och boxar men du ska nog inte ladda mer än 0.4-0.5 skulle jag säga

Har beställt 300cc spridare för en enkel två hundring, så spridare bör ej vara något problem. Har turbo boxar på väg också men får nog köra med original boxar en stund.

Har påbörjat konverteringen med turbo på plats. Nu gäller det bara att borra i tråget för retur sedan är den redo att köras.

whazze
15 oktober 2017 · 81 Inlägg

seyyoshi skrev:

whazze skrev:
Du klarar dig med orginal spridare och boxar men du ska nog inte ladda mer än 0.4-0.5 skulle jag säga

Har beställt 300cc spridare för en enkel två hundring, så spridare bör ej vara något problem. Har turbo boxar på väg också men får nog köra med original boxar en stund.

Har påbörjat konverteringen med turbo på plats. Nu gäller det bara att borra i tråget för retur sedan är den redo att köras.

När du ska börja borra retur så finns det en liten "plata" på avgas sidan på blocket där returen ska sitta
Eftersom att b230 turbo och ike turbo är exakt samma block förutom att dom borrar upp ett hål på turbon på den där platan

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang