Grenrör till nissan 200sx s13

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
16 juni 2007 · 137 Inlägg

Hejsan!

Tänkte höra om det är någon som vet var man kan få tag i ett top-mount grenrör till s13 för lite större aggregat? ja har skaffat en t04E och nu sitter det en huvudbromscylinder i vägen när ja ska montera på det grenrör ja har nu.
Tänkte om det fanns nått grenrör där flänsen till turbon sitten längre mot fronten eller hur man ska förklara de? smile

Tacksam för svar // Peter

Senast redigerat av Evaldsson (20 juni 2007)

Drive It Like You Stole It
Wanegardh Asgammal medlem.
16 juni 2007 · 2 246 Inlägg
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
16 juni 2007 · 137 Inlägg

maximus skrev:
http://www.speedart.se/produkter/grenror/index.htm

Där fanns nog det jag söker! smile vill ju ha fram aggregatet längre fram mot fronten så det inte blir så varmt för bromsarna så man inte trampar luft när man ska få stopp på bilen. smile
Tack för svaret

Drive It Like You Stole It
Frayze
16 juni 2007 · 727 Inlägg

jag har ett sånt grenrör på min bil, med en T04e men det är braa trångt vid bromscylindern ändå, se min sida smile fast det verkar funka, har dock ej kört bilen mer än en mil än heller, ska linda downpipen med avgasbandage när ja är klar med den, fattas en Dm än :S


Speedart verkar dött helt å hållet, går ju inte ens å få tag på dem, skulle handlat därifrån från början, så jag rekomenderar inte dem, Jag kan ta hem ett åt dig om du är sugen, Pm:a mig om pris å så smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
18 juni 2007 · 137 Inlägg

Frayze skrev:
jag har ett sånt grenrör på min bil, med en T04e men det är braa trångt vid bromscylindern ändå, se min sida smile fast det verkar funka, har dock ej kört bilen mer än en mil än heller, ska linda downpipen med avgasbandage när ja är klar med den, fattas en Dm än :S


Speedart verkar dött helt å hållet, går ju inte ens å få tag på dem, skulle handlat därifrån från början, så jag rekomenderar inte dem, Jag kan ta hem ett åt dig om du är sugen, Pm:a mig om pris å så smile

Men det finns ju ett grenrör på speedart som flänsen sitter längre fram mot fronten, är det ett sånt du har?

Någon som har fler sidor som man kan kolla in?

Mvh Peter

Drive It Like You Stole It
Frayze
18 juni 2007 · 727 Inlägg

kolla bilderna i mitt garage, under projekt, där har du bilder på grenröret

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
18 juni 2007 · 137 Inlägg

Frayze skrev:
kolla bilderna i mitt garage, under projekt, där har du bilder på grenröret

jaha okej nu har jag kollat, men det nästan ett sånt ha ja har, men om du går in på speedarts sida å kolla på grenröret som det står #006 under bilden, där sitter ju flänsen längre fram mot fronten så turbon kommer längre ifrån huvudbromscylindern.

Drive It Like You Stole It
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
20 juni 2007 · 137 Inlägg

någon som vet vart man får tag i ett sådant grenrör som står där uppe? smile
eller finns dom till 200sx?

Drive It Like You Stole It
MickeG
21 juni 2007 · 66 Inlägg

E det detta grenrör du menar?
Det har faktiskt flänsen längre bak, placerar turbon på orginalposition(nästan).
http://www.speedart.se/produkter/grenror/006_200SX_S13.jpg

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
21 juni 2007 · 137 Inlägg

MickeG skrev:
E det detta grenrör du menar?
Det har faktiskt flänsen längre bak, placerar turbon på orginalposition(nästan).
http://www.speedart.se/produkter/grenro … SX_S13.jpg

japp det var det jag menade, men tänk dej att du vänder på det så det blir top-mount istället, finns det någon sådan variant?smile

Drive It Like You Stole It
E30Tompa Rörpulare
21 juni 2007 · 1 453 Inlägg

E väl bara att köpa ett sådan och ta bort grenröret från flänsen och sedan svetsa tillbaka de tvärtom!? Måste ju nästan funka me lite modifikationer annars.. E ju ändå ingen förmögenhet skiten kostar heller...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
MickeG
21 juni 2007 · 66 Inlägg

nissan 200sx skrev:
E väl bara att köpa ett sådan och ta bort grenröret från flänsen och sedan svetsa tillbaka de tvärtom!? Måste ju nästan funka me lite modifikationer annars.. E ju ändå ingen förmögenhet skiten kostar heller...

Tror dock att turbon hamnar ganska högt om man gör så, iaf med detta grenrör.

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
NightblizZ
21 juni 2007 · 284 Inlägg

#008 200SX S13 (Toppmontering) 1690:- på speedart sidan är ju topmount  , men din turbo kanske inte passar på den ;P

MickeG
21 juni 2007 · 66 Inlägg

NightblizZ skrev:
#008 200SX S13 (Toppmontering) 1690:- på speedart sidan är ju topmount  , men din turbo kanske inte passar på den ;P

Han vill ha den längre framåt

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
21 juni 2007 · 137 Inlägg

NightblizZ skrev:
#008 200SX S13 (Toppmontering) 1690:- på speedart sidan är ju topmount  , men din turbo kanske inte passar på den ;P

Det är ju nästan exakt ett sådant jag har men ja vill ha flänsen till turbon längre framå, så aggregatet kommer längre ifrån huvudbromscylindern! smile

Drive It Like You Stole It
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
21 juni 2007 · 137 Inlägg

nissan 200sx skrev:
E väl bara att köpa ett sådan och ta bort grenröret från flänsen och sedan svetsa tillbaka de tvärtom!? Måste ju nästan funka me lite modifikationer annars.. E ju ändå ingen förmögenhet skiten kostar heller...

ja jo jag var ju inne på den idèn men sen funderade ja på hur närma det kommer bli me huven, men det får väl bli ett hål i huven annars! smile

Drive It Like You Stole It
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang