RB25DET i en s13, med uppgraderat bromssystem, coilovers, snygga fälgar, snyggt kjolpaket och på sikt blir det även att trimma. Det kommer nog att spåra ur en aning... (Är vi där ännu?)
Kort o gott: Håller på att byta framvagn, ställbara driftworks bärarmar gktech spindlar med "zero ackerman" = parallel styrning Slår ur bultarna ur casterstagen så passar dom med dw bärarmarna Trots att gktech anser att man inte behöver offset rack spacer för zero-ack, verkar det behövas för min setup. Mätte upp 55grader åt båda håll (in/out) med dom på, utan att slå över. Detta va i luften med grova inställningar. får se hur de blir sen, borde få mer om ja ökar bredden på armarna lite då dom tar i casterstagen nu.
Sen har jag bytt stolar som ni ser, valde att ha powerails på förarstolen ifall ngn annan ska köra. Sen fastmontera passagerarstolen så man får så mkt frigång som de går mot taket. Jag e 187 och har flera cm fritt mot taket med hjälm på. Med powerrails.
Sen spräckte jag Dp och grenrör när jag tog en kurb i parisen. Har ett flexrör precis efter "böjjen" men lyckades givetvis slå i precis vid böjjen. Antagligen därför. Så blir att bygga om avgassystemet
Senast redigerat av Nissan200sx- (2 december 2017)
Har ju köpt en svets, så byggde en simplare krockbalk /bashbar för att träna lite. Aningen knepig men ska nog lära mig
Blir å ge sig på avgassystemet här näst.
Sen ska framvagnen ställas in ordentligt, den e alldeles för låg, å för mkt camber nu. Så blir å gå igenom ordentligt och försöka ställa in. Återkommer till de😊