Regbesikta Volvo 850 efter manuell konvertering

jEPPI94
22 maj 2018 · 22 Inlägg

Tjenare!

Jag har en polare som precis konverterat sin Volvo 850 från automat till manuell låda, jobbet är profesionellt utfört och det ser helt "stock" ut.

När han sedan ska registreringsbesikta bilen så säger de att "Det är totalt omöjligt att regbesikta bilen med manuell låda eftersom den är nyare än 93"

Så det enda allternativet han har nu är att byta tillbaka till Automat, blev helt häpen när jag fick höra dethär, jag har försökt söka på ämnet men inte hittat någonting, är det verkligen så ?

Cadillac Brougham "pimpmobile" (1989)
Volvo 740GL (1988)
fax110
22 maj 2018 · 344 Inlägg

Ja är bilen nyare än ett visst datum 1993 så går det inte att registreringsbesikta några nämnvärda ändringar. tyvärr

Weaksauce
22 maj 2018 · 158 Inlägg

Jag får revidera mitt tidigare svar, det är från 1993 som växellådan "räknas" när det kommer till avgasintyg inte 1989.

Men ja, det rör sig antagligen om avgasintyget.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
jEPPI94
22 maj 2018 · 22 Inlägg

ViktorHolm skrev:
Jag får revidera mitt tidigare svar, det är från 1993 som växellådan "räknas" när det kommer till avgasintyg inte 1989.

Men ja, det rör sig antagligen om avgasintyget.

Ok, är det överhuvudtaget möjligt att få ut ett nytt avgasintyg för Volvo 850 Manuell, med tanke på att låddan kommer ifrån en annan 850 känns det inte omöjligt?

Senast redigerat av jEPPI94 (22 maj 2018)

Volvo 740GL (1988)
Cadillac Brougham "pimpmobile" (1989)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 maj 2018 · 14 007 Inlägg

jEPPI94 skrev:

ViktorHolm skrev:
Jag får revidera mitt tidigare svar, det är från 1993 som växellådan "räknas" när det kommer till avgasintyg inte 1989.

Men ja, det rör sig antagligen om avgasintyget.

Ok, är det överhuvudtaget möjligt att få ut ett nytt avgasintyg för Volvo 850 Manuell, med tanke på att låddan kommer ifrån en annan 850 känns det inte omöjligt?

Jag tror inte det är högprioriterat av Volvo att skriva ut avgasintyg på "Gamla bilar". Dom är nog mer intresserad att sälja nya bilar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Weaksauce
22 maj 2018 · 158 Inlägg

jEPPI94 skrev:

ViktorHolm skrev:
Jag får revidera mitt tidigare svar, det är från 1993 som växellådan "räknas" när det kommer till avgasintyg inte 1989.

Men ja, det rör sig antagligen om avgasintyget.

Ok, är det överhuvudtaget möjligt att få ut ett nytt avgasintyg för Volvo 850 Manuell, med tanke på att låddan kommer ifrån en annan 850 känns det inte omöjligt?

Jag tror också att det blir svårt, men ring och fråga.

Om de ska göra det ordentligt behöver de gå igenom alla komponenter för att se om de överensstämmer med original.

Men du kan ju ha tur.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang