Volvo 940 turbo. går dåligt.

Martin_volvo940
5 juni 2018 · 63 Inlägg

tjena har nu på lite senare tid börjat få problem med min 940, dör så fort den startar sen testar man igen efter det så går den i gång med kass tomgång en stund sen blir den stabilare, skulle man varva han på tomgång upp och ner några gång så luktar han bensin som bara den, och även nu börjat att känns smått kraft lös även över 2500 varv och även efter laddet kommer till 0.6-0.7bar.

hade inge av dom här problemen i början av tiden då jag byte luftfiltret och chipen i den, senare så kom det fram att jag hade en läcka mellan downpipe och turbo pga en bult av, men tycker att alla problem skulle kommit på engång då och inte en tid efter då dena bult varit av hella tiden.

har sökt igenom slangarna med både startgas och kännt och kollat på alla möjliga sätt efter tjuvluft utan att hitta nåt, och börjar bli lite irriterad över att jag ej kan hitta felet, nån här som kanske har nån idé?

ska även testa byta till backa till orginal bränsle chip och se om han blir bättre eller sämre.

Martin_volvo940
6 juni 2018 · 63 Inlägg

Fel hittat. Och fixat

KolGruvan
6 juni 2018 · 1 450 Inlägg

Skriv gärna vad felet var ifall fler får liknande problem smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Martin_volvo940
6 juni 2018 · 63 Inlägg

Var min lmm som va dålig. Plus såg den som satt där lite annorlunda ut än den jag tog ur en 945a.  Så 90% av felen va lmm. Än inte lyckats få tillbaka själva sparktrycket i bilen när laddet kommer som förut men det är nog avgassystem leckarset som spökar.

Men jävlig tomgång/blödrande och vill dö lätt eller dör är borta efter lmm byte.

Senast redigerat av Martin_volvo940 (6 juni 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang