Trimma en c180 w203

Tobbilainen
26 juli 2018 · 38 Inlägg

Hej. Jag har nu länge funderat på bilen. Mercedes c180 w203  2001. Det känns som de blivit lite trögare med tiden. Har ägt den i ca halv året. Så jag har börjat fundera om det alls är värt att fösöka få ut något mer ur motorn. Har funderat på något Chiptrim men har inte hittat något som varit i lämpligt pris. Är det värt att chippa en så svag bil? Om någon vet vart man kan få installerat billiga chip med bra performance så ge gärna förslag.
Ps motor lampan lysergult också så kan det dra ner kraften ur motron?

Utmarks-Loke
26 juli 2018 · 5 813 Inlägg

Om motorlampan lyser är det ju något som inte står rätt till, så börja med att fixa det felet så kanske du får tillbaka kraft. Motorn kan mycket väl gå "strypt" om någon givare visar fel. Chiptrim brukar inte fungera speciellt bra i bilar utan turbo, det finns helt enkelt inget mer att ge

Knugcab
26 juli 2018 · 5 111 Inlägg

Fixa felet som sagt, har den börjat bli tröttare på sistone så är det ju något som är galet.
Med detta sagt så är en W203 180 en hopplöst orkeslös bil (haft en tyvärr så jag vet) och vill du åka fortare så köp en med kompressormotorn i stället, billigast och enklast i slutänden, de går ju dessutom att vässa litegrann.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Tobbilainen
26 juli 2018 · 38 Inlägg

Är det möjligt att installera en konpressor i den? Såg det fanns en i närheten Till salu för en billig slant?

Nybergrobin
26 juli 2018 · 2 377 Inlägg

Allt går om man vill smile  men du får räkna med att byta kolvar, renovera motorblocket, omfattande ändringar i styrsystem etc.

Betydligt mkt billigare att köpa en annan bil...

Tobbilainen
26 juli 2018 · 38 Inlägg

Okej. Tack för era svar. Så det är inte värt att chippa den till ca 141hk för 2000? Bara att göra sig av me skiten eller?😂

Knugcab
26 juli 2018 · 5 111 Inlägg

Tycker du den är för slö så sälj den och köp en annan bil, ja.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Nybergrobin
26 juli 2018 · 2 377 Inlägg

Det är väl något du själv får avgöra men en c180 kommer aldrig bli pigg. Fast 2k kanske det är värt om du planerat att behålla bilen länge? kn filter och chip smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang