Var sitter relät till bränslepumpen på saab???

Elektra1
12 maj 2008 · 4 Inlägg

:cool:Hej.
Har en saab 9-5 2,3 l -98 .
Vet någon var bränslepumps relät sitter på den bilen?
Bränslepumen går inte.
Hur kollar man om det är relät eller pumpen det är fel på?
mvh camilla

Elektra1
12 maj 2008 · 4 Inlägg

Puff någon som vet? Hittar det inte alls?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Relät till bränslepumpen sitter i relä-centralen till vänster under ratten inuti instrumentpanelen.

För att komma åt det måste du skruva bort "plastlocket" ovanför pedalerna och det sitter med tre eller fyra skruvar i framkanten om jag kommer ihåg rätt.

Glöm bara inte att kolla säkring nr 19 innan du börjar skruva wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bumpe Lastbilsmekaniker
12 maj 2008 · 3 878 Inlägg

Jag hade lossat kontakten på pumpen och satt en provlampa (ja en riktig glödlampa) mellan de grova kablarna av de 4 och försöka starta... Lampan lyser om säkring, relä, kablar och signal från styrdonet är ok... Lyser den och pumpen inte går är det bara att byta pump...
Det är för övrigt vanligt med kass pump på 9-5...
Finns bra specialverktyg för att plocka ur pumpen...

EDIT: Prova att knacka på pumpen så kan den hoppa igång kortvarigt... Funkar det är pumpen helt kass...

Senast redigerat av bumpe (12 maj 2008)

pingu88
12 maj 2008 · 1 Inlägg

Det e troligast att pumpen gett sig, Lyft fram bak sättet och lyft på täcklocket till pumpen.
Lossa på kontakt stycket och sätt en testlampa i stiften på dom 2 grova kablarna. Vrid nyckeln till läge "on" eller vrid på starten. om lampan lyser så e de bara att byta pump


Mvh / andreas

Majd
30 juli 2018 · 1 Inlägg

Hej, jag fick samma problem med en Saab aero 2015 som fick inte starta och bilen är helt ny det gått bara 3000 km. Jag har åkt till mekonomen för att titta på felet då kom det att bränslepump är öppet men frågan nu, hur ska jag lösa detta problem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang