Motorn knackar efter tändstiftsbyte. Bmw 335i 08 n54

N54
16 september 2018 · 15 Inlägg

Hej! Jag har precis köpt en Bmw 335i med N54 motorn och tänkte byta till ett steg kallare stift. NGK 95770 som jag läste skulle vara bra. Men efter bytet så började bilen knacka till ibland på tomgång, vågade inte köra med motor som knackar så bytte tillbaka till dom gamla stiften och då slutade det. Är det stiften som inte passar? Kan jag ha gjort något fel? Är det farligt med lite knack ibland?

Vet inte om jag frågar rätt då det är första gången jag gör ett inlägg.

mvh

caromania Forummoderator
16 september 2018 · 9 296 Inlägg

Nu vet jag inte hur du hittade rekommendationen kring kallare stift men oftast stämmer bilens originalstift bäst till en originalbil. Har du inte gjort något med bilen så är det bara onödigt att byta, om man generaliserar. Jag är ingen vän av BMW men det skulle förvåna mig extremt om de inte visste exakt vilka stift som lirar bäst.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
N54
16 september 2018 · 15 Inlägg

caromania skrev:
Nu vet jag inte hur du hittade rekommendationen kring kallare stift men oftast stämmer bilens originalstift bäst till en originalbil. Har du inte gjort något med bilen så är det bara onödigt att byta, om man generaliserar. Jag är ingen vän av BMW men det skulle förvåna mig extremt om de inte visste exakt vilka stift som lirar bäst.

Står överallt på autopower och amerikanska forum att ett kallare stift är att rekommendera när man ska trimma lite, Jag har steg 2+ inplanerat iaf. Men jag testar att beställa hem original för vill inte köra med knackande motor.

Utmarks-Loke
16 september 2018 · 5 813 Inlägg

Tänk också på att bensinen i USA är olik den i Sverige så info du hittar på nätet behöver inte stämma här

panda666
16 september 2018 · 4 228 Inlägg

äre inte ngk som passar bäst me bimmers? har för mig det.

Mack855
17 september 2018 · 1 354 Inlägg

Du lär inte ändra stiften före du trimmat bilen. Vad du däremot ska ha efter att bilen är trimmad tycker jag att du låter trimfirman svara på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang