V-kam till 940 turbo.

Martin_volvo940
15 oktober 2018 · 63 Inlägg

tjena har nu tänkt sätta ner en V-kam i min 940 turbo och undrar då av er som gjort detta innan om ni har behöft shchimsa med brickor eller om det bara va att stoppa ner den och se glad ut som man säger? förstår även att det här nog kan skilja sig lite från motor och motor pga av slitage och andra saker.

va först inne på att slänga ner en K-kam men den känns lite för vass för min milda trimmade motor som den är än. och köpa nytt från typ kl eller nån annan sida kändes lite väll mycket pengar än för som sakt mild trimmad motor.

simlar
15 oktober 2018 · 5 508 Inlägg

Alla original-kammar är bara att slänga i utan att shimsa om något.
Skadar ju inte att kolla ventilspelet och shimsa in det till perfekta värden men har man inte justeringsbrickor så duger det om man inte är ute efter absolut max effekt.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Martin_volvo940
15 oktober 2018 · 63 Inlägg

simlar skrev:
Alla original-kammar är bara att slänga i utan att shimsa om något.
Skadar ju inte att kolla ventilspelet och shimsa in det till perfekta värden men har man inte justeringsbrickor så duger det om man inte är ute efter absolut max effekt.

ja va det jag hade för mig med, jo hade tänkt ta bladmåttet och kolla bara så allt stämmer så man inte slänger i hopp allt och sen blir det kattskit tongue kanske är värt att skaffa några små brickor bara ifall att då, men inte köpa en sjö av dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang