Cupe fläkt som inte vill funka i en Volvo 740 GLT 90 årsmodell!

BMWsamme
25 oktober 2007 · 45 Inlägg

Hejsan! Som sagt ni ser i rubriken vad det gäller!

Jag håller på att bli skogstokig snart på detta felet som jag inte har hittat än.
Fläkten har funkat kanon i snart ett år sen en dag höll jag på att koppla billjud och sen när jag var klar och skulle åka hem så var fläkten bara helt död.

Jag har testat fläkten den funkar, jag har kollat värmefläktsmotståndet och den är hel, säkringarna är hela, relät funkar, Jag har även kollat knappen som reglerar hastighet på fläkten och den värkar funka också. Jag har även sökt med multimeter men jag hittar INGET FEL! jag blir galen. Någon som har något tips på vad felet kan va?

Jag kan även tilläga att jag tappade i en skruv i värmepaketet precis vid framrutan på passagerar sidan. Kan denna skruv som rammlat ner orsakt detta eftersom fläkten dog en dag efter att skruven ramlat ner?

Mycket tacksam för alla tips och svar!

Mvh Sammy

turboforssen Telge Drifting Team
25 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

hur har du testat fläckten?
har du kollat strömmen till fläckten å att den har bra jord åsså?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
BMWsamme
25 oktober 2007 · 45 Inlägg

turboforssen skrev:
hur har du testat fläckten?
har du kollat strömmen till fläckten å att den har bra jord åsså?

Jag gav fläkten direkt ström från batteriet och den snurrade som aldrig förr och testade flera gånger med den funakde varje gång.

Mäter jag bara på sladdarna som går in i värmefläktsmotståndet så händer inget, men jag vet den från ström fram dit kanske kan va dålig jord? Isf var sitter jord kontakten till fläkten?

turboforssen Telge Drifting Team
25 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

har för mig att den sitter på en av skruvarna som håller fläkten

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
BMWsamme
25 oktober 2007 · 45 Inlägg

turboforssen skrev:
har för mig att den sitter på en av skruvarna som håller fläkten

Sitter bara en liten plutt skruv på fläkten annars är den inskruvad.
Aja får väl testa och dra en ny jord kabel och se om det är problemet smile Tack iaf!

turboforssen Telge Drifting Team
25 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

funkar den inte med jorden så måste det va strömmen  kan va kabel brott eller nått är du helt säker på att motståndet funkar?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
BMWsamme
25 oktober 2007 · 45 Inlägg

turboforssen skrev:
funkar den inte med jorden så måste det va strömmen  kan va kabel brott eller nått är du helt säker på att motståndet funkar?

Okej! Enlgit den skroten jag beställde den av så ska den funka, Men man vet ju aldrig =\

Theoz
5 november 2018 · 7 Inlägg

BMWsamme skrev:
Hejsan! Som sagt ni ser i rubriken vad det gäller!

Jag håller på att bli skogstokig snart på detta felet som jag inte har hittat än.
Fläkten har funkat kanon i snart ett år sen en dag höll jag på att koppla billjud och sen när jag var klar och skulle åka hem så var fläkten bara helt död.

Jag har testat fläkten den funkar, jag har kollat värmefläktsmotståndet och den är hel, säkringarna är hela, relät funkar, Jag har även kollat knappen som reglerar hastighet på fläkten och den värkar funka också. Jag har även sökt med multimeter men jag hittar INGET FEL! jag blir galen. Någon som har något tips på vad felet kan va?

Jag kan även tilläga att jag tappade i en skruv i värmepaketet precis vid framrutan på passagerar sidan. Kan denna skruv som rammlat ner orsakt detta eftersom fläkten dog en dag efter att skruven ramlat ner?

Mycket tacksam för alla tips och svar!

Mvh Sammy

Hej! Ville bara fråga om du fick till problemet! Och isåfall hur du gjorde har faktiskt samma problem sad

GLT
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang