SAAB B204 ( ny med bilar )

crazyidea
20 november 2018 · 1 Inlägg

Hej jag är ny här på forumet!

Jag vet det finns flera inlägg om B204 motorn men jag har inte fått alla svar som jag behöver från de inläggen som finns ute sad
jag är inte den bästa på bilar är relativ ny börja ta det som en hobby nu på sistone
men frågorna jag har om det är

1. Har tänkt att köpa SAAB og9-3 med B204 motor

2. Har läst lite runt om att byta turbon till en td04 19t för att få enkelt 300 hästar.  om jag byter turbo måste man ha magnetventil?
Måste man byta något annat eller är det en straight byte sedan mappa bilen eller måste jag byta grenrör och slangar osv. bränslepumpen? spridare? eller kan allt vara stock sedan byta ut turbon o mappa

3. Måste man byta något annat generellt i bilen? måste man förstärka något i chassit? eller pallar den med 300 hästar utan problem. eller kopplingen måste man byta det? eller klarar den sig om man inte kör som fan hela tiden med den.

den här frågan är lite off topic men

har tänkt att ha bilen som daily, men kommer det vara besvär i besiktningen? eller kan man köpa en annan map som sänker bilens kraft till någonlunda orignalt sedan mappa om den till den korrekta när man är klar med besiktningen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang