Hur tar man ut bilbatteriet Golf variant - 05?

Johans_Golf
1 januari 2019 · 2 Inlägg

Hej! 

hoppas jag lade frågan under rätt rubrubrik!

Jag har en Golf variant från 05 som inte rullar så mycket , har knappt gått 6000 mil än. Dessvärre har jag blivit av med min garageplats och behöver nu ta ut batteriet som har laddat ut (har original batteriet kvar än).

Har lossat batteriet från dess poler mm men det sitter någon form av låda och går inte att rubba och något handtag finns inte på batteriet heller. är det någon som har några tips på hur man kan göra ?

/Johan

caromania Forummoderator
1 januari 2019 · 9 296 Inlägg

Johans_Golf skrev:
Hej! 

hoppas jag lade frågan under rätt rubrubrik!

Jag har en Golf variant från 05 som inte rullar så mycket , har knappt gått 6000 mil än. Dessvärre har jag blivit av med min garageplats och behöver nu ta ut batteriet som har laddat ut (har original batteriet kvar än).

Har lossat batteriet från dess poler mm men det sitter någon form av låda och går inte att rubba och något handtag finns inte på batteriet heller. är det någon som har några tips på hur man kan göra ?

/Johan

Batteriet sitter fast med någonslags hållare, (det måste det göra) skruvanordning. Ibland är det ett bleck vid botten av batteriet och ibland en båge med långa skruvar ner på sidorna. Lys med en lampa och titta ner längs med batteriets sidor så bör du se anordningen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Johans_Golf
1 januari 2019 · 2 Inlägg

tror jag har hittat en bra förklaring och instruktion här:

https://www.youtube.com/watch?v=qsFn_MNgjJk

caromania Forummoderator
1 januari 2019 · 9 296 Inlägg

Johans_Golf skrev:
tror jag har hittat en bra förklaring och instruktion här:

https://www.youtube.com/watch?v=qsFn_MNgjJk

Lysande!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
1 januari 2019 · 7 234 Inlägg

Personligen hade jag lossat/demonterat stomledningen/minuskabeln från batteriet först.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang