Tänkte förklara lite mer översiktligt vad som är tänkt att göras på bygget och i vilka steg jag ska ta detta så det blir organiserat som möjligt.
Kaross: jag tänker börja med kaross och drivlina och sist själva motorbygget och bränslesystem.
Ska börja med att ta ner original bakvagn, ta ner alla bränsleledningar/bromsledningar alltså rensa karossen under från bak till där framdörrarna börjar, skrapa rent underredsmassa, slipa ner och rostlaga några ställen som blivit utsatta, underredsbehandla hela bilen.
Efter detta ska jag börja ta i tu med bakvagn, plocka isär blästra och bygga om med troligtvis andra drivaxlar och eventuellt bmw e39 m5 diff är tanken, alla bussningar osv blir bytta samt bli allt pulverlackat.
Efter det ska den monteras och jag ska börja med framvagn, bromsar och fjädring.
Det blir samma visa fram med blästringen nya bussningar och pulverlacka, sen blir det betydligt värre bromsar och coilovers runt om, har redan kollat upp alla prylar jag ska använda mig av.
Efter bakvagn, framvagn, bromsar och fjädring är klart kommer jag ta ner original växellåda och byta ut den mot en omsvetsad bmw 6-växlad låda vet inte exakt vilken modell det blir men nån som tål stryk, sen ska svänghjul och koppling bytas och även det är redan allt bestämt vad det blir för prylar.
När växellåda är monterad och på plats blir det att bygga kardan så att hela drivlinan är på plats.
När väl allt detta är klart övergår jag till motor, styrsystem och bränslesystem och samma där är redan allting mer eller mindre bestämt vad det blir för prylar
Som ni förstår så bli detta ett extremt långt, dyrt och tidskrävande projekt och det är just därför jag inte kommer ha någon brådska med bygget sen kommer det ju givetvis bli mer saker så som avgassystem osv osv som jag inte skrivit upp som kommer ta en hel del tid och kosta en slant men dethär är vad jag har tänkt i det stora hela.
Senast redigerat av Kalleforsberg (8 januari 2019)