The "Sunny Day"-Projekt (Nissan Sunny med 4.3L V6)

Detta projekt kommer bestå av att jag ska bygga en bil med en kaross från en Nissan Sunny Coupè -88 och drivlinan kommer komma från en Chevrolete S10 -91. Tanken är den att jag vill ha en bil som är rätt ovanlig och göra den ännu mera unik. Jag har aldrig sett en Nissan Sunny Coupè förut, och ingen har riktigt byggt på en sån bil förut. Så jag tänkte att den kan vara kul att bygga om den lilla framhjulsdriva bilen till bakhjulsdrift och sätta i en stor motor. Jag hade också tänkt mig att SFRO-besikta bygget till slut så jag har kontakt med dom för att lösa de problem som kan uppstå.
  • 33 Följare
  • 6 575 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 januari 2019
NickePersson
24 januari 2019 · 391 Inlägg

Mycket kapande har gjorts, karossen blir bara mindre och mindre.

Planen är att häfta ihop en bur/chassi som jag vill att en besiktningsman ska ta en titt på och ge mig lite feedback innan jag helsvetsar något. Håller på att måttar in framvagnen just nu, det kommer sitta en BMW E46 framvagn med ett bredare styrvinkelkit, det är en enklare framvagn och min polare bredvid mig i garaget bygger på en E46:a så det är lätt att måtta från hans orginalkaross till mitt projekt.

Buren blir rätt speciell, jag kommer utgå ifrån racingreglementen men det kommer inte samma sak... som ni kanske ser men det kommer bli rätt robust ändå!
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191373/191373-63dc303da2e756a2c7a994ac6ff44440.jpg

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang