Saab 900 SRS lampa. Hjälp!

Stahre87
20 december 2018 · 346 Inlägg

Fortsätter fråga ang en Saab 900 årsm 1997.
Har en lysande srs lampa. Efter besök hos Saab experten så var det sannorlikt en kontaktenhet som var trasig.
Köpte en begagnad och bytte till, problemet kvarstår. Var åter in på verkstaden och vi ohm mätte kablage och vi fick rätt motstånd i båda, så den första som satt där var det inget fel på.
Nästa steg var att se om själva Airbagen var trasig. Fick låna en men samma problem kvarstår. Så kontaktenheten (ratt kringlan) och ratt kudden (Airbag) är det alltså inte fel på.
Då tänkte jag sätta dit ett motstånd och "lura" systemet, men så slog det mig att skillnaden mellan att sätta dit ett motstånd på kontaktenheten som sitter i ratt kudden borde inte bli någon skillnad mot att ha ratt kudden som vi mätt på är okej??
Steg 3 då. Kan det vara styrdonet för Airbagen som är trasig?
Är drt någon som kan svara på om det är samma till alla 900 från 1994-97?
Jur vet jag om en annan begagnad srtyrdon från en bil med samma årsmodell passar i min??
Mvh Fredrik

bionicarm666
10 februari 2019 · 12 Inlägg

Hej! Efter reparationer i airbags e dyl måste gamla felkoder i SRS-systemet tas bort med Saabs Tech2 på 900:or vad jag har förstått, annars blir de kvar även efter reparationen. Men det kanske u gjort/provat hos Saabexperten? Mvh Jonas

Stahre87
10 februari 2019 · 346 Inlägg

Japp. Men bilfan är såld och drt är historia 🤗

bionicarm666
10 februari 2019 · 12 Inlägg

Har också lämnat saabträsket....

Stahre87
10 februari 2019 · 346 Inlägg

Lika bra det. Mycket fel på senare årsmodeller (gamla med uppenbarligen)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 februari 2019 · 4 917 Inlägg

Aha, nu förstår jag var Sälj Aset Annars Byt, kommer ifrån..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang