4181
Sök

Folk som kallar golf gti etc för "Busbil" - vadå?

183 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Undrar över en sak.. När folk snackar om busbilar och då nämner framhjulsdrivna bilar som golf gti och liknande, hur busar man med dem?
Är det bara jag, eller när man tänker busbil - tänker ni inte främst på sladda runt, burna och så vidare... sånt som främst görs med bakhjuls- och fyrhjulsdrivna bilar?

Vad gör man när man busar med en sån framhjulsdriven bil? Kallar de det busbil när man har en bil man kan köra fort med eller vadå?

Vad är en busbil för er?

47 Inlägg
28 juni 2007
En busbil för mig är en lätt bil med bra acc, helst sänkt. Det är roligt. smile GTI passar väl nästan in där.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
28 juni 2007
Ja är helt inne på din linje med att man ska burna å sladda med en busbil big_smile
RWD is the shit!

Dom kanske tycker de är busigt när de skriker lite i däcken vid nåt rödljus wink (vilket de gör med varenda Fwd bil om man är lite för het på gasen vid start tongue)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 juni 2007
Det är väl bara så enkelt att alla har olika uppfattningar om vad en busbil är och inte är? wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Idiot..
285 Inlägg
28 juni 2007
Går ju att sladda och börna med fwd med..

Grusväg i full fart sen dra i handbromsen så kommer du upp på ställ..

Börna går ju med handbroms med.
Göra ringar går ju med,bara ratta fullt åt ett håll och slänga i backen och köra plattan i mattan

Fast jag har börjat tröttna på att rycka i handbromsen så fort man vill ha kul

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 juni 2007
Tror snarare att det är bilen som är busig i den benämningen inte vad man gör med de.
Alltså passar det på alla bilar med pigg motor bra väghållning och kvick styrrespons.
Alltså gti bilar är busiga.
740 och liknande är så långt därifrån man kan komma.
Därav inte sagt att dom inte är härj vänliga men det är en annan sak..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
29 juni 2007
busbil för mig är när den är kul å köra! alltså bra väghållning och kvick i stryrningen, precis som GTi, bilen behöver inte va snabb för den ska va kul å köra!! men visst är de roligare å börna eller köra grusväg me en 740!! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Studerande
463 Inlägg
29 juni 2007
Precis som andra har sagt så tycker jag att en busbil är en bil som är snabb och rolig att köra, det är så mycket mer än vilka hjul bilen driver på som avgör det!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
29 juni 2007
Mäki skrev:
Det är väl bara så enkelt att alla har olika uppfattningar om vad en busbil är och inte är? wink

precis, e halft golf fanatiker men bygger en ny bus bil, å den e bakhjulsdriven med motorn bak,
men ni alla som säger att man inte kan ha kul i en framhjulsdriven bil, måsta ah en bakhjulsdriven för att sladda i skogen, LÄR ER KÖRA säger ja bara, man kan ha minst lika roligt i en framhjulsdriven bil. visst det är lättare med en 740 gämfört med en golf,

Sen Darkdog8, må väl vara lättare å börna med en framhjulsdriven bil gämfört med en fyrhjulsdriven,

Var tvungen å ladda upp en 3år gammal film på golfen ja hade, jävligt roligt hade vi iaf tongue
http://www.garaget.org/video/htk8btnjxbou
Senast redigerat av LindeMan (29 juni 2007)

low profile
253 Inlägg
29 juni 2007
man kan busa med en gti, kanske inte på samma sätt som med en bakhjulsdriven bil men jävligt roliga e dom i kurvorna och på 2ansväxel tongue

Rörpulare
1 453 Inlägg
29 juni 2007
busbil för mej e en lite trimmad slepper alltså inget speciellt lite som man kan kalla min nissan, de e för mej min kommande busbil smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

47 Inlägg
29 juni 2007
Ja 740 är väl inte så mycket busbil direkt. Körning på grusväg kräver sin planering. smile

Sök