Någon som provat omega 909

ektorp
18 april 2019 · 61 Inlägg

någon som provat omega 909 i motorn funderar på att ha i det i en golf 4 som tickar lite

uhlin
18 april 2019 · 2 829 Inlägg

Jag har inte provat detta, men jag är väldigt skeptiskt till alla såna där hokus-pokus medel som skall hällas i varje hål på bilar.

Hålet till oljepåfyllning ska det vara just olja i. För mig inget annat, men det var jag det.

Lika med kylvätskepåfyllningen, inget annat än kylvätska, annars blir det ett tätt värmepaket.

Med det sagt så är det bättre att laga källan till felet än att hälla i massa skit, eller leva med det.

rcy
18 april 2019 · 1 705 Inlägg

Även om jag generellt är skeptisk till diverse mirakelmedel, så måste jag säga att om jag ska använda mig av något dylikt så skulle jag välja Omega. Deras produkter fungerar verkligen, även om dom givetvis inte kan uträtta mirakel. Med rimliga förväntningar och lite förståelse för vad det egentligen är man köper blir man dock inte besviken.

Omega 909 är bra, men den gör egentligen ingenting en bra olja inte redan borde göra. Att köpa billig olja för att sedan försöka göra den bra nog med tillsatser som 909 känns lite kontraproduktivt, då är det bättre att köpa en bra olja från början. I en riktigt bra olja borde inte 909 göra någon som helst skillnad då en bra olja redan har alla dom additiv som behövs.

Om jag vore du så skulle jag istället fundera på Omega 907 vid nästa oljebyte. Detta hälls i den gamla oljan innan bytet, och ska köras runt ett tag för att sedan ersättas med ny olja.

Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
BMW 320i "tysken" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang