Hjälp mig med bytet av msd fördelare

Dannarp
22 maj 2019 · 3 Inlägg

Jag har en buick -58 med en nailhead 364 V8 motor. Jag håller på att byta fördelare till en msd ready to run men får det inte till att fungera. Tänkte mig inte för utan tog bara bort den gamla utan att tänka på hur den satt. Nu har jag försökt hur länge som helst med öd på ettans cylinder mm och ändrat fördelaren och haft mig men får det inte till att funka. I bästa fall startar den, men går kasst och dör snart. Kan nån hjälpa mig/ge mig tips på hur jag ska gå tillväga från början.?

M123
22 maj 2019 · 962 Inlägg

Du ligger högst troligt ett varv fel. Nolla om den igen och då inte bara med hjälp av markeringen på svängningsdämparen utan att kolven är exakt i topp.

Om inte så mät att du har rätt volt till den.
Höll för många år sedan blir tokig på ett Ignitor system av just den anledningen.

Men som sagt nolla motorn igen.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Dannarp
22 maj 2019 · 3 Inlägg

Tack för hjälpen. Jag har nollat flera ggr och ändrat och haft mig men utan att fått det att fungera. Ska göra så som du säger en gång till i lugn och ro. Kan man sätta + direkt från batteriet för att vara säker på att den får 12 volt? det har jag nämligen också provat 😖😵

M123
22 maj 2019 · 962 Inlägg

Dannarp skrev:
Tack för hjälpen. Jag har nollat flera ggr och ändrat och haft mig men utan att fått det att fungera. Ska göra så som du säger en gång till i lugn och ro. Kan man sätta + direkt från batteriet för att vara säker på att den får 12 volt? det har jag nämligen också provat 😖😵

Rätt eller fel men jag tog från en tom säkring med konstantström till mitt brytarlösa. Brukar inte den egentliga punkten vara konstantström från starten?  Är en evighet sen så kan minnas fel.

Hoppas du får ordning på det där iaf. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Dannarp
22 maj 2019 · 3 Inlägg

Tackar! Nu funkade det. Det va bara jag som har varit hjärndöd och satt fördelaren fel. Jag har haft rotorn mot tändstift ett, men inte haft huset rätt. Nu funkar det kalas. Men tack för hjälpen ändå!!

M123 skrev:
Du ligger högst troligt ett varv fel. Nolla om den igen och då inte bara med hjälp av markeringen på svängningsdämparen utan att kolven är exakt i topp.

Om inte så mät att du har rätt volt till den.
Höll för många år sedan blir tokig på ett Ignitor system av just den anledningen.

Men som sagt nolla motorn igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang