Få till T5 morret i en V70n -01

opeldrifter
26 maj 2019 · 1 253 Inlägg

Halloj!

Har bsr sportflow systemet på min V70 men tröttnade på att den lät så tyst så tog loss bakre dämparen o ersatte med en annan slutsämpare med lite mer rakt igenom flöde .   Dock låter den inte mycket mer ändå.  Den låter mindre med nya dämparen på än utan.  Dovare o låter rätt gött när man drar på men saknar 5an morret på lite lägre varv.

Nu låter den knappt nåt vid normal körning och visst det kan väl tyckas vara bra men jag vill ändå att den ska ha lite karaktär även vid snäll körning.  Vet inte hur mycket den främre burken dämpar.  Om man fimpar den och sen bara har en slutdämpare på? 

Hör många inne i stan som låter redigt gött även vid normal körning smile

Lev livet nu innan det är för sent
Utmarks-Loke
26 maj 2019 · 5 833 Inlägg

Det brukar bli bäst om man skippar tidiga dämpare men har en på slutet, då slipper man att ljudet ekar fram och tillbaka genom ett långt, tomt rör efter ljuddämparen

opeldrifter
26 maj 2019 · 1 253 Inlägg

Oke får se om man kan kapa den mittre burken o få till det  nåt snyggt

Senast redigerat av opeldrifter (26 maj 2019)

Lev livet nu innan det är för sent
torsen
27 maj 2019 · 7 234 Inlägg

Har motorn turbo?

opeldrifter
27 maj 2019 · 1 253 Inlägg

torsen skrev:
Har motorn turbo?

Yes  och bsr sportflow system men ersatt bakre dämparen med lite mer öppen variant

Senast redigerat av opeldrifter (27 maj 2019)

Lev livet nu innan det är för sent
torsen
27 maj 2019 · 7 234 Inlägg

opeldrifter skrev:

torsen skrev:
Har motorn turbo?

Yes  och bsr sportflow system men ersatt bakre dämparen med lite mer öppen variant

Om motorn har turbo är det svårt att "öka bullret".
Har själv på några bilar plockat bort stora huvudljuddämparen utan märkbart högre ljud.
På mina bilar demonterades ljuddämparna för att öka markfrigången, eftersom ljuddämparna var lägsta punkten.
Dock tillkom ett "sörplande" ljud i s m växling.
Liknande ljud kan höras från vissa långtradare när de växlar.
Turboaggregatet "tuggar sönder" avgasljudet.
Tyvärr för dig - tack och lov för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang