Volvo S80 2.5D -99 Motorlampa lyser, Varför ?

Lommen
3 juni 2019 · 273 Inlägg

Jag har bytt luftmassemätare, jag har haft bort EGR Ventilen och den var inte igensotad som många är, hittade inga fel alls... problemet kvarstår motorlampa lyser och i displayen kommer det och går ett meddelande: MOTORSYST: ÅTG. NÄSTA SERV tillsammans med lysande triangel i mitten av mätarhuset. Ibland försvinner meddelandet och triangeln och ibland kommer det tillbaka, men motorlampan den lyser permanent.

Har ej läst ut felkoder för att jag har ingen felkodsläsare som klarar av så här pass gamla bilar..  ska tillägga att bilen går precis som den ska göra och det finns inga problem som kan härledas till detta felet med lysande motorlampa.

Nån som har nån aning om vad det kan vara för fel ?

Tacksam för svar..

andreas_1996
3 juni 2019 · 951 Inlägg

Sitter obd 2 på dom åk till biltema köp en obd 2 å läs ut koder smile easy smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Lommen
4 juni 2019 · 273 Inlägg

andreas_1996 skrev:
Sitter obd 2 på dom åk till biltema köp en obd 2 å läs ut koder smile easy smile

Jag har en felkodsläsare och jag vet att det sitter OBD2, men den verkar inte kunna ansluta till bilen.. kanske borde avinstallera appen och installera den igen, jag betalar ju för extra funktioner i appen så som rensa felkoder osv, så det borde ju fungera kan jag tycka..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang