Tyvärr så är det bara att bita ihop och komma igen. Synd på spoilern.
/Benny
Självklart! Här ger vi oss inte i första taget, bilen är ju helförsäkrad och har gjort en anmälan. Frågan är bara om det är värt ett par tusen i självrisk eller om man kör utan spoiler bara.
Tyvärr så är det bara att bita ihop och komma igen. Synd på spoilern.
/Benny
Självklart! Här ger vi oss inte i första taget, bilen är ju helförsäkrad och har gjort en anmälan. Frågan är bara om det är värt ett par tusen i självrisk eller om man kör utan spoiler bara.
För mig spelar det ingen roll. Jag har ingen spoiler på min TA!
Tyvärr så är det bara att bita ihop och komma igen. Synd på spoilern.
/Benny
Självklart! Här ger vi oss inte i första taget, bilen är ju helförsäkrad och har gjort en anmälan. Frågan är bara om det är värt ett par tusen i självrisk eller om man kör utan spoiler bara.
För mig spelar det ingen roll. Jag har ingen spoiler på min TA!
/Benny
Kikade igenom den bilen nu och det såg ju rätt schysst ut
Moder natur kan vara en satmara ibland Tycker nog du ska köra på spoiler, OM du hittar en till rätt kurs. Bilen e snygg utan också. Just denna passar bättre utan spoiler än den nya, faceliftade versionen enligt mig
Verkar bli en stabil snurra under huven också! Har du räknat något på uppskattad effekt?
Moder natur kan vara en satmara ibland Tycker nog du ska köra på spoiler, OM du hittar en till rätt kurs. Bilen e snygg utan också. Just denna passar bättre utan spoiler än den nya, faceliftade versionen enligt mig
Verkar bli en stabil snurra under huven också! Har du räknat något på uppskattad effekt?
Jag fick förklarat för mig att samma toppar på en strokad 305 gav 370 häst i dyno, så 300 borde man väl kunna komma upp i och då är jag nog optimistisk. Funderar på att dynoköra den innan jag slänger in den i kärran
Moder natur kan vara en satmara ibland Tycker nog du ska köra på spoiler, OM du hittar en till rätt kurs. Bilen e snygg utan också. Just denna passar bättre utan spoiler än den nya, faceliftade versionen enligt mig
Verkar bli en stabil snurra under huven också! Har du räknat något på uppskattad effekt?
Jag fick förklarat för mig att samma toppar på en strokad 305 gav 370 häst i dyno, så 300 borde man väl kunna komma upp i och då är jag nog optimistisk. Funderar på att dynoköra den innan jag slänger in den i kärran
Men 300 är inte så där himla mycket egentligen trots V8:ans vrid. Visserligen har jag bara 240 i min Trans Am. I Vetten är det nog 350+ och där händer det lite kan jag bara säga. Men å andra sidan så beror det ju lite vad man ska använda bilen till. 300 räcker nog för att lägga lakritsremmar med.
Moder natur kan vara en satmara ibland Tycker nog du ska köra på spoiler, OM du hittar en till rätt kurs. Bilen e snygg utan också. Just denna passar bättre utan spoiler än den nya, faceliftade versionen enligt mig
Verkar bli en stabil snurra under huven också! Har du räknat något på uppskattad effekt?
Jag fick förklarat för mig att samma toppar på en strokad 305 gav 370 häst i dyno, så 300 borde man väl kunna komma upp i och då är jag nog optimistisk. Funderar på att dynoköra den innan jag slänger in den i kärran
Men 300 är inte så där himla mycket egentligen trots V8:ans vrid. Visserligen har jag bara 240 i min Trans Am. I Vetten är det nog 350+ och där händer det lite kan jag bara säga. Men å andra sidan så beror det ju lite vad man ska använda bilen till. 300 räcker nog för att lägga lakritsremmar med.
/Benny
300 räcker nog gott och väl till lakritsremmar haha, V8an har ett jäkla vrid.
Nu till ett stort problem, jag är nu på jakt efter en kolvringskona. Med många svordomar och utbrott kan jag bara konstatera att en blå kolvringspress inte gör jobbet. Har provat med flera kolvar men varje gång smiter oljeringen ut hur jag än bär mig åt. Jag vet hur man använder dessa och har lyckats förr, men jag får verkligen bita mig i tungan för att inte få ett utbrott.
Meckat lite bromsar idag och skiftat om nya däck. Enligt datummärkningen var framdäcken från -00! Alltså nästan 20 år gamla Nankanng-däcken i bak var från -04 och såg inte bättre ut dom.
Höger bakbroms läckte ju vätska så jag fick riva loss hela skiten och låta Mekonomen tillverka en ny bromsledning, och efter mycket svordomar och svett så fick jag dit alltihopa idag
Även den trasiga bakspoilern fick åka av och lämnade fyra snygga hål efter sig, aja det blir till att spackla och måla, inte mer med det
Har skrivit en inventering för motorn så allting finns där när det är dags för ihopsättning, men även en lista på vad som skall göras på bilen. En del av det som står på listan är nya bromsledningar i fram, lagar hålen efter vingen och även reporna på vänster sida efter tältets flygtur i stormen Alfrida. Blev ganska nöjd med resultatet.
Long time no see! Bilen är på rull och besiktning bokad nästa Måndag (håller tummarna). Har stött på ett massa problem som fått lösas längs med vägen. Bygget stod stilla ett tag efter att motorn åkt i i väntan på det Y-rör som skulle monteras efter headers, och när det väl kom så tog det i oljetråget så det blev timtals med kapande, svetsande och fnulande för att få till avgassidan, men nu är det helt okej med den biten. Sen har man ju fått byta startmotor (trodde den gamla skulle hålla) och även installerat slutsteg Bilderna nedan är i en konstig o-ordning.
På första bilden ser vi en bov i dramat som orsakade nästan noll bromsverkan på bakhjulens trummor. Jag stod i princip raklång för att bilen inte skulle sticka med växeln ilagd. Efter många luftningar och byte av huvudcylinder så hittade jag ett forum där man anklagade en för klen fjäder i bromskraft-fördelaren. Tvättade ur hela grejen och bytte till några millimeter längre fjäder vilket gjorde saken lite bättre.
Så kan man ju också transportera motorn från boden till garaget