6551
Sök

Klarlacka och polera/vaxa efter rostlagning!

123 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Tjenare! Köpte en 320i coupe för ett litet tag sen. Den har varit rostlagat på framskärmen och bara lackad 1 lager med matt, svart lack.

Idag så våtslipade jag skärmen och la några lager med klarlack, och det blev väll hyffsad bra resultat.

Hur ska jag göra nu för att få lacken att se ut som den övriga på bilen?

Jag hade tänkt att låta det torka i ca 1v och sedan polera/vaxa skärmen (?) Och om det inte blir bra så våtslipa den igen och lägga ännu ett/flera lager med klarlack och sedan polera upp den igen.

Jag är totalt oerfaren i detta ämne så jag har ingen aning vad jag ska göra och med vad jag ska polera den med, eller HUR jag ska göra detta.

Hur ska jag gå tillväga nudå?

Alla tips välkomnas!

Tack på förhand.

Lackerare
159 Inlägg
29 juni 2007
Vänta ca 2 veckor för att vara säker på att lacken har härdat ordentligt, sedan polerar du upp den med maskin.

Det bästa hade varit om du hade polerat upp bilen först innan du lackade, blir lite lättare att se om det stämmer då istället för att polera bilen efter lackeringen.

Det blir också lättare att se så att du får rätt färg till bilen, för annars kan du lacka hur många gånger som helst, och det kommer ändå bli skillnad.

Blir det inte bra så våtslipa den lite lätt och lägg på nytt.

Lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

431 Inlägg
1 juli 2007
Du ska inte behöva polera en nylackad yta.  polera resten istället. smile

Sök