Focus RS MK3 Dumpventil

ninogrubor
22 september 2019 · 2 Inlägg

Hej alla!
Jag har just införskaffat mig en 2017 Focus RS och är sugen på att köpa en dumpventil av självklara anledningar.

Men jag vet inte vilken sort eller vilket märke så tar gärna tips av mer erfaret folk.:)

Saab 9-3 (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 september 2019 · 17 455 Inlägg

Bra fråga. Bilen kanske får ett spel och går i Limp.
Mjukvaran i bilen är noga med luften.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Greenhorn
22 september 2019 · 399 Inlägg

ninogrubor skrev:
Hej alla!
Jag har just införskaffat mig en 2017 Focus RS och är sugen på att köpa en dumpventil av självklara anledningar.

Men jag vet inte vilken sort eller vilket märke så tar gärna tips av mer erfaret folk.smile

här är ett utmärkt ställe att titta igenom vad som skulle passa dig.
https://www.ebay.co.uk/itm/223176674832
Dock tror jag du har ett slutet system och därför kan inte få detta goa pyset om det du är efter.

Senast redigerat av Greenhorn (22 september 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 september 2019 · 17 455 Inlägg

Greenhorn skrev:

ninogrubor skrev:
Hej alla!
Jag har just införskaffat mig en 2017 Focus RS och är sugen på att köpa en dumpventil av självklara anledningar.

Men jag vet inte vilken sort eller vilket märke så tar gärna tips av mer erfaret folk.smile

här är ett utmärkt ställe att titta igenom vad som skulle passa dig.
https://www.ebay.co.uk/itm/223176674832
Dock tror jag du har ett slutet system och därför kan inte få detta goa pyset om det du är efter.

Misstänker det med. När man kör hårt och växlar snabbt är ju bilen programmerad för att senarelägga  tändningen och pytsa ut lite soppa så det smäller i avgaserna. En annan dump kan nog tända motorlampan rätt snabbt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ninogrubor
22 september 2019 · 2 Inlägg

Ok de va ju synd men bra att veta så jag inte beställer en i onödan.

Tack för hjälpen!

Saab 9-3 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang