Kamaxel 350

Sjobuse
2 oktober 2019 · 3 Inlägg

Jag skulle behöva hjälp med att välja en kam till en Cheva 350... Motorn är nyrenoverad och de jag tänkt använda är performer rpm insug med holly 600 el edelbrock 500. Topparna som jag har har gjutnr 3998991, har luskat fram att de är 74,5cc och 1,72 in-1,5 ut ventiler, planades lite när dom renoverades. Motorn är även borrad ,060” sitter flata kolvar i. Har även headers... Men vad ska jag ha för kam?
Jag är ute efter ”lite” mera klös smile
Skulle vara väldigt tacksam för bra råd!

Tumbleweed
2 oktober 2019 · 1 711 Inlägg

Halloj! Vad har du för bil, växellåda och utväxling i bakaxeln?  Hansen racing har lite enklare trimkammar på hyllan, som inte kräver rullyftare o fräsa om ventilfjädersäten i toppen. Viktigt dock att köra in ny kam o lyftare som man ska, så härdytor överlever. Mvh Christian

M123
2 oktober 2019 · 962 Inlägg

Du är rätt så begränsad faktiskt, du har pressade studs på dom där och dina ventiler gör väl sig inte så bra ihop med en vass kam.
Jag skulle låta den vara och börja spara till nya lock och sen bygga sig vidare därifrån.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Sjobuse
2 oktober 2019 · 3 Inlägg

Tumbleweed skrev:
Halloj! Vad har du för bil, växellåda och utväxling i bakaxeln?  Hansen racing har lite enklare trimkammar på hyllan, som inte kräver rullyftare o fräsa om ventilfjädersäten i toppen. Viktigt dock att köra in ny kam o lyftare som man ska, så härdytor överlever. Mvh Christian

En Caprice -82 med th350 låda och utväxling vet jag ej, 10 bultad om de säger nått...

Sjobuse
2 oktober 2019 · 3 Inlägg

M123 skrev:
Du är rätt så begränsad faktiskt, du har pressade studs på dom där och dina ventiler gör väl sig inte så bra ihop med en vass kam.
Jag skulle låta den vara och börja spara till nya lock och sen bygga sig vidare därifrån.

Då motorn satt i en båt förut så är det en marinkam i den (115840). Så måste nog byta kam iaf.  Jag har ingen lust att kasta ut för mycke stålar på den, lär ju inte få igen det den dagen bilen ska säljas...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang