Saab 9000 "Rödluvan"

xbuguvixx
19 oktober 2019 · 4 Inlägg

Tänkte visa upp mitt "lilla" projekt, min 9000 2.0t -97 som jag fick gratis för ca 3 år sedan. Tanken var först att bara ha den som daily/vinterbil men insåg rätt snabbt att den var för fin för det enligt mig. smile
Efter en tvätt och polering så insåg man att den faktiskt var röd under till. https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208706/208706-6ce0f8419846686a5862b7eeb93bc76f.jpg
Sedan blev den besiktigad med ett par enkla tvåor. Sedan använde jag bilen tills jag fick vindrutan sönderslagen på den vilket ledde till att den ställdes in under vintern. Men allt ont innebär väll något gott? Turbon började bli dålig så den byttes och ett 3" avgassystem knåpade jag ihop. Och sedan byttes vindrutan av ryds, för att sedan direkt efter det åka och fixa ett steg 3. Vilken skillnad. big_smile Körde med detta i en sommar vilket var kul, men begäret efter mer kom vilket ledde att bilen står som den gör idag, nedmonterad och med ny renoverad motor. Sen började motivationen sina efter flera motgångar, fått inbrott i garaget, saker som jag lämnat iväg för blästring har inte blivit fixad osv.
Men efter nästan 3 veckor i usa dock, så har motivationen kommit tillbaka och nu kliar det i fingrarna!
Så hoppas ni vill följa mitt projekt och kan peppa mig lite! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang