Hej hej. Nu var det hemskt länge sedan jag skrev. Har inte vart så mycket skruvande mest åkande. Och dessutom flyttat så ska byggas en liten verkstad i ladugården. Men har fått bytt en vajer till handbromsen och avgassystem. Hitta en sats på Tradera och då blev de ju ett spontaköp såklart.
Och nu när denna bilen bara ska avnjutas på sommarvägarna så måste man ju ha nått annat och göra. Då råkade visst denna dyka upp.
Hej! Jo jag såg den renovering av bakbromsarna.... Håller på att fixa mina på min V4, 76:a..... Jag undrar om du fettade om hjullager innan montering? Bytade du packboxen? Sist men inte minst drog du kron muttern med moment eller på "känn"? Vore mycket tacksam för svar Ödmjukaste hälsningar Mange
Har läst igenom hela tråden nu ikväll och måste säga att det är bra jobbat av dig. Blev toppenfin i slutändan.
Har precis dragit igång ett eget med en 75:as v4:a. Tänkte höra hur många varv du kapade originalfjädrarna och om dom blev lösa i fästet när du hissade upp bilen. Tänkte vad sbp kan tänkas säga om det.
Hej! Jo jag såg den renovering av bakbromsarna.... Håller på att fixa mina på min V4, 76:a..... Jag undrar om du fettade om hjullager innan montering? Bytade du packboxen? Sist men inte minst drog du kron muttern med moment eller på "känn"? Vore mycket tacksam för svar Ödmjukaste hälsningar Mange
Tja. Länge sen du skrev. Inte vart så aktiv det sista. Lagren var såpass bra så jag lät dem vara och inte rört dom ännu. Muttern drog jag på känn lite lagom sådär. 😜
Har läst igenom hela tråden nu ikväll och måste säga att det är bra jobbat av dig. Blev toppenfin i slutändan.
Har precis dragit igång ett eget med en 75:as v4:a. Tänkte höra hur många varv du kapade originalfjädrarna och om dom blev lösa i fästet när du hissade upp bilen. Tänkte vad sbp kan tänkas säga om det.
Mvh Joel
Hej. Tack så mycket. Tyckte den blev väldigt stum med kapade Org fjädrar. Så skaffade mig några sänkfjädrar bak från en og900 som jag kapade några varv. Dock blev dom lösa så har en uppsättning till som är lite längre som jag har till besiktning. Går ju snabbt och byta på dom plus att de är varannat år.
läst igenom denna tråden idag, har också köpt en v4a (1978) och är liksom din rostig innanför skärmarna mot front och "läppen". Har också rost i dörrar nerderkant liksom du hade. Hur löste du detta? spacklat eller svetsat och hur isf? har rost på istortsett samma ställen som du ink bakskärmar och sidan på tröskeln har du någon uppskattning på vad en hellackering gick till och var det "bra produkter" till de? Störtskön tråd med massa inspiration!
Hej. Vad roligt. Jag har faktiskt inte gjort om innerskärmarma än. Läppen slipade jag helt plåtren och lite till. Sen en rostätare och sedan målat med rostskyddsfärg och sedan vanlig lack. Skärmar och trösklar är samma där. Nedslipade och rostskyddade. Fram bytte jag och bak sparkade jag upp med glasfiber spackel och sedan med finspackel. Lacken gjorde jag hemma i garaget. Mattade ner bilen och sedan spacklade upp där de behövdes. Köpte en spruta på biltema och färg av en lokal lackerare som tog fram rätt nyans åt mig med hjälp av en gammal plåtbit som jag kapat loss av en gammal skärm.
Tack. Kul att du gilla tråden. 👍😜
Zezlot skrev:
läst igenom denna tråden idag, har också köpt en v4a (1978) och är liksom din rostig innanför skärmarna mot front och "läppen". Har också rost i dörrar nerderkant liksom du hade. Hur löste du detta? spacklat eller svetsat och hur isf? har rost på istortsett samma ställen som du ink bakskärmar och sidan på tröskeln har du någon uppskattning på vad en hellackering gick till och var det "bra produkter" till de? Störtskön tråd med massa inspiration!