Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

amazinjoey
3 maj 2017 · 1 138 Inlägg

rcy skrev:
OK, bara för att klargöra lite här.
Du försöker koppla in en eftermarknadsenhet men den startar inte. Du är säker på att den får ström.

En eftermarknadsenhet borde definitivt starta bara den får ström, du ska kunna starta upp den på arbetsbänken med bara ett 12v batteri och inga andra anslutningar ikopplade.
En eftermarknadsenhet borde inte bry sig det minsta om huruvida amp är inkopplat eller inte, då en sådan enhet inte ens är medveten om att det finns något som heter amp.

Googlar jag på DNX100 får jag bara upp ett mixerbord, är du säker på att enheten heter så?

Gör de enkelt smile


Bilen kom med huvudenheten DNX5220BT , funkade finfint i ett halvår innan jag bestämde mig att köpa en ny med snyggare skärm. Så jag köpte denna
https://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-dmx-100bt.html

Denna blev stulen efter en vecka där personerna gått in i bilen och tagit den med tillhörande kablage och klippt kablar? bakom huvudenheten , dock vet jag inte om polisen gjort de innan eller rånarna/tjuvarna men de verkar inte höra till din kablaget.

Så jag kopplar in den gamla huvudenheten(dnx5220) men den startar inte, samma gäller min andra huvud enhet som jag har på min andra 9-5a (DA120). Detta gör att jag misstänkte att förstärkaren inte startar.... då dnx5220 så blinkar leden på enheten som att den får ström men startar ej

rcy
3 maj 2017 · 1 705 Inlägg

amazinjoey skrev:

rcy skrev:
OK, bara för att klargöra lite här.
Du försöker koppla in en eftermarknadsenhet men den startar inte. Du är säker på att den får ström.

En eftermarknadsenhet borde definitivt starta bara den får ström, du ska kunna starta upp den på arbetsbänken med bara ett 12v batteri och inga andra anslutningar ikopplade.
En eftermarknadsenhet borde inte bry sig det minsta om huruvida amp är inkopplat eller inte, då en sådan enhet inte ens är medveten om att det finns något som heter amp.

Googlar jag på DNX100 får jag bara upp ett mixerbord, är du säker på att enheten heter så?

Gör de enkelt smile


Bilen kom med huvudenheten DNX5220BT , funkade finfint i ett halvår innan jag bestämde mig att köpa en ny med snyggare skärm. Så jag köpte denna
https://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-dmx-100bt.html

Denna blev stulen efter en vecka där personerna gått in i bilen och tagit den med tillhörande kablage och klippt kablar? bakom huvudenheten , dock vet jag inte om polisen gjort de innan eller rånarna/tjuvarna men de verkar inte höra till din kablaget.

Så jag kopplar in den gamla huvudenheten(dnx5220) men den startar inte, samma gäller min andra huvud enhet som jag har på min andra 9-5a (DA120). Detta gör att jag misstänkte att förstärkaren inte startar.... då dnx5220 så blinkar leden på enheten som att den får ström men startar ej

Som sagt, en eftermarknadsenhet ska starta helt utan amp, så det har ingenting med förstärkaren att göra.
Dom flesta enheter ska ha två ström, en konstant matning för att behålla minnet och en som ger ström när du slår på tändningen och som startar enheten. Kolla så att båda verkligen får 12 volt när du har tändningen igång, eller provkör huvudenheten utanför bilen med ett vanligt 12v batteri.

Sannefjord
8 maj 2017 · 457 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48183/48183-c38d89adf51d23a97251c06875dc4a5e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48183/48183-bb808a8610f7ccd733c65f01d0597934.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48183/48183-2f2e06d1c424b2d26c6a3fc0163bc076.jpg

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!
Volvo XC70 D5 Summum "Civilaren" (2007)
BMW 328i Coupé "M-sport" (1997)
Audi A6 2.0 TDI S-line "RS6 loket" (2008)
InStyle
10 augusti 2017 · 69 Inlägg

Hej , nån som har scheman och info om hur man får igång en StandBy M-Båge, har en i källaren som jag funderar plocka fast på MonsterManiac Hyundaien ( Ja projektet heter det just nu *suck* )
Har både en M och en O båge men just M modellen skulle väl passa på Hyundaien :-)

Jonbe
24 augusti 2017 · 315 Inlägg

InStyle skrev:
Hej , nån som har scheman och info om hur man får igång en StandBy M-Båge, har en i källaren som jag funderar plocka fast på MonsterManiac Hyundaien ( Ja projektet heter det just nu *suck* )
Har både en M och en O båge men just M modellen skulle väl passa på Hyundaien :-)

Denna styrs (om de är polisens /ambulansens) med ett komplett system.. går alltså inte att starta bågen utan system (vad jag vet) O bågen går dock att fula ihop med + och -

Volvo XC70 "Civilaren" (2001)
Volvo Knugen The one and only
10 oktober 2018 · 1 091 Inlägg

Någon som har koll på Standby S09 sirenförstärkare? Vad jag förstår det som så ska den gå o köra utan några andra styrenheter, stämmer det? Finns det nån som har kopplingsschema så man ser vad som ska kopplar på vilket stift? Har kommit över en enhet med klippta kablar samt tillhörande högtalare smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Runurnext
12 december 2019 · 15 Inlägg

Om någon skulle behöva, sitter jag på Standbys original kopplings schema till styrboxarna mm.
V70 2007 Police car

Bara kasta iväg ett meddelande till mig.

Senast redigerat av Runurnext (15 december 2019)

ironhead volvoraggare
12 december 2019 · 4 776 Inlägg

någon som har   koll på  om   volvo v50 har  använts som polisbil?

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Funkiee Saab älskare!
13 december 2019 · 4 597 Inlägg

ironhead skrev:
någon som har   koll på  om   volvo v50 har  använts som polisbil?

Inte i sverige.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang