Plugga kylar vatten kanalerna på 530 förgasar topp?

Slowforty
8 juni 2011 · 75 Inlägg

Jaha ja då har man fått problem med bilen igen då sad
De är så här att jag har har bytt insug till ett med pluggade vatten kanaler på min B230a, så den trycker ur sig vatten vid insugs packningen av någon anledning sad
Så tänkte höra om de går att plugga vatten kanals hålen i toppen till insuget också utan att något kan gå sönder big_smile Men i så fall hur göra på bästa viss tänkte ta kemisk metall men funderar på om de kommer hålla eftersom den trycker ur sig vatten redan nu neutral

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
twin_cam Smålänning
8 juni 2011 · 7 877 Inlägg

Varför ska du plugga kanalerna? VAd är det för topp? 530 och 531 har iga vattenkanaler till insuget, och plugga kylkanalerna till toppen är ingen bra idé...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Slowforty
9 juni 2011 · 75 Inlägg

jo ska plugga eftersom den trycker ur sig vatten in i insuget och ja det är en 530 topp till förgasare så ja dom äldre 530 topparna har dom kanalerna smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Funrider
9 juni 2011 · 82 Inlägg

Jag hade likasamma problem när jag körde a-traktor, då tog jag fryspluggar i den dimensionen och bankade i, funkar nog än idag smile

Slowforty
9 juni 2011 · 75 Inlägg

Funrider skrev:
Jag hade likasamma problem när jag körde a-traktor, då tog jag fryspluggar i den dimensionen och bankade i, funkar nog än idag smile

Hehe okej ja de blir väl till att testa de då istället för att riva ner toppen å byta till en utan hålen tongue

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
VMarcus
15 december 2019 · 6 Inlägg

Hej
Jag skulle vilja lyfta en gammal tråd då jag har samma problem. En 398 topp med kylvattenkanaler över till insuget som nu behöver pluggas p.g.a fajs 45 konvertering med insug utan kylvatten.

Någon som har tips hur man smidigast går tillväga? Är det frostplugg som är enklast? Hålen har en diameter på 13mm. Tips på frostplugg i den dimensionen?

Tacksam för tips
/Marcus

Steff240
16 december 2019 · 1 016 Inlägg

På en folkracebil jag hade så hade någon gjort gängor i kylkanalen och stoppat i en skruv.
Det funkar ypperligt, förutsatt att skruvskallen inte kommer ivägen för insuget men det är ju lätt att kolla innan smile

VMarcus
16 december 2019 · 6 Inlägg

Steff240 skrev:
På en folkracebil jag hade så hade någon gjort gängor i kylkanalen och stoppat i en skruv.
Det funkar ypperligt, förutsatt att skruvskallen inte kommer ivägen för insuget men det är ju lätt att kolla innan smile

Tack för ditt svar men det har löst sig på ett ännu smidigare sätt. Jag hade inte inspekterat det nya insuget tillräckligt men ser nu att det nya fajs-insuget är konstruerat för att täcka över hålen vid montering. Enkelt och smidigt och jag borde sett sett tidigare 😬😀

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang